Aktualno

Intervju: »Trajnostne pobude zahtevajo dolgoročne naložbe«


24.06.2025

Predsednica uprave zavarovalnice Generali Vanja Hrovat je v intervjuju za Delo spregovorila o naših trajnostnih pobudah in aktualnih izzivih, s katerimi se srečujemo v zavarovalništvu.



Trajnostni razvoj postaja eden ključnih izzivov sodobnega gospodarstva, tudi v zavarovalništvu, ki se sooča z vse večjimi podnebnimi tveganji, demografskimi in tehnološkimi spremembami. Predsednica uprave zavarovalnice Generali Vanja Hrovat je o tej tematiki spregovorila v intervjuju za časnik Delo in poudarila, da je trajnostnost treba vključiti v vse ravni poslovanja – od razvoja produktov in upravljanja naložb, do spodbujanja kulture odgovornosti znotraj podjetja in v lokalnem okolju.

Vanja Hrovat, predsednica uprave zavarovalnice GeneraliPredsednica je v pogovoru izpostavila odličen odziv na natečaj SME EnterPRIZE, ki je dober pokazatelj trajnostnega razvoja malih in srednjih podjetij pri nas. O tem, s kakšnimi izzivi pa se pri uresničevanju trajnostnih praks srečuje naše podjetje pa je med drugim povedala: »Stvari za nazaj ne moremo spremeniti, lahko po ukrepamo danes. Trajnostnost moramo živeti in udejanjati tukaj in zdaj, tako podjetja kot posamezniki. Gre za dolgoročno zavezo, ki zahteva stalno prilagajanje, učenje in sodelovanje. Brez izzivov pa na tem mestu seveda ne gre.

Na eni strani trajnostne pobude pogosto zahtevajo dolgoročne naložbe, medtem ko poslovno okolje pogosto narekuje kratkoročne rezultate. Ključno je tudi ozaveščanje in vključevanje zaposlenih, saj je sprememba kulture eden najzahtevnejših, a tudi najpomembnejših vidikov prehoda v bolj trajnostno delovanje.«

Pogovor je tekel tudi o Generalijevih družbeno odgovornih pobudah, kakršna je denimo Velika brzina, velika praznina. »Kot vseživljenjski partner našim strankam želimo biti več kot le ponudnik storitev – prisotni želimo biti v družbi in skupnostih, v katerih delujemo. Prav zato snujemo projekte, ki prispevajo k boljši kakovosti življenja. S pobudo Velika brzina, velika praznina smo se denimo dotaknili pomembnega družbenega vprašanja, s presunljivimi zgodbami ambasadorjev Zavoda Varna pot pa odprli prostor za razmislek in empatijo. Zato takšne pobude niso vedno le opozorilo k bolj varni vožnji, temveč tudi simbolno sporočilo o tem, kako hitro živimo in kaj pri tem morda izgubljamo,« je med drugim povedala predsednica.

Preberite celoten intervju >