SME EnterPRIZE 2024: Nagrajujemo trajnostne poslovne prakse

Natečaj SME EnterPRIZE nagrajuje in podpira trajnostne poslovne modele malih in srednje velikih podjetij. V naši zavezi spodbujanja odličnosti podjetja opogumljamo, da z nami stopajo po poti trajnostnega poslovanja. V letu 2025 organiziramo že tretjo izvedbo natečaja.
Prijave so odprte do 3. junija.

Kaj je SME EnterPRIZE?

SME EnterPRIZE je strateška pobuda Skupine Generali, ki je zaživela leta 2021 ob 190. obletnici Generalija. Namenjena je spodbujanju trajnostnih poslovnih modelov med malimi in srednje velikimi podjetji ter spodbuja javno razpravo o trajnostnosti v Evropi in širše.

Nagradni natečaj bomo letos tretjič zapored izvedli tudi v Sloveniji. Slovenska žirija bo tudi letos izbrala 4 nagrajence v dveh kategorijah, mednarodna žirija pa tudi »junaka trajnosti«, podjetje, ki se bo spomladi 2026 predstavilo na zaključni prireditvi v Bruslju. Ponosni smo, da nagrajujemo trajnostne poslovne prakse in širimo ugled malih in srednje velikih podjetij kot ambasadorjev trajnosti, ki so mnogim v navdih.

SME EnterPrize

Postanite junak trajnosti

Če ste malo ali srednje veliko podjetje, ki skrbi za trajnostno poslovanje in odnose z deležniki, ste usmerjeni v dobro počutje zaposlenih, skrbite za okolje in vlagate v skupnost, sprejmite izziv in oddajte svojo prijavo na natečaj SME EnterPRIZE. Natečaj je za prijave odprt od 8. aprila do 3. junija 2025.
Sodelovanje je enostavno! Izpolnite prijavnico in opišite svoj trajnostni poslovni model. Izberite eno ali dve kategoriji natečaja glede na področje vpliva vašega podjetja.

Kategorije natečaja in nagrade

Nagrade lahko osvojite v eni od dveh kategorij trajnostnega delovanja:

I. Pozitiven vpliv na okolje

Mala in srednje velika podjetja, ki s svojim poslovanjem pozitivno vplivajo na okolje (npr. zmanjšanje porabe energije, recikliranje in sanacija surovin, prakse krožnega gospodarstva; nove proizvodne metode, ki ustvarjajo manj odpadkov ali ponovno uporabljajo materiale, uporaba novih vrst materialov; razvoj tehnologij za varčevanje z energijo, zmanjševanje emisij CO2 in izogibanje nepotrebno zavrženim živilom; sprejemanje novih kmetijskih praks s poudarkom na boljši zaščiti biotske raznovrstnosti in tal itd.).

Nagrada za prvo mesto: 10.000 EUR

Nagrada za drugo mesto: Paket Generalijevih poslovnih zavarovanj v vrednosti 2.500 EUR

II. Pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost

Mala in srednje velika podjetja, ki pozitivno vplivajo na zaposlene, na okolje, v katerem delujejo, in na svoje skupnosti (npr. skrb za ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem, varnost in izobraževanje na delovnem mestu, programi, ki zagotavljajo enake zaposlitvene možnosti itd.; prispevki v organizacije ali projekte skupnosti, prostovoljstvo zaposlenih; zaposlovanje oz. opolnomočenje prikrajšanih ljudi, vključevanje invalidov v skupnost, zaposlovanje lokalnih delavcev in dobaviteljev; vključevanje skupnosti v okoliščinah, ko ima poslovanje negativen vpliv na skupnost; podpora razvoju, ki ga vodi skupnost; financiranje učnih programov za lokalne prebivalce ali programov za izpopolnjevanje ali prekvalifikacijo lokalnih delavcev ...).

Nagrada za prvo mesto: 10.000 EUR

Nagrada za drugo mesto: Paket Generalijevih poslovnih zavarovanj v vrednosti 2.500 EUR

Postopek izbire in razglasitev zmagovalca

Zmagovalce vsake kategorije – junake trajnosti – bo določila žirija, ki jo sestavljajo ugledni strokovnjaki iz akademske sfere, podjetniki in predstavniki medijev ter Generalija. Podelitev slovenskih nagrad bo jeseni 2024 v Ljubljani, na dogodek pa bodo vabljeni vsi finalisti nagradnega natečaja.

Slovenski zmagovalci svojo pot nadaljujejo še do mednarodne žirije! Sodelovali bodo namreč tudi v drugem, mednarodnem krogu izbora. Zmagovalec po izboru drugostopenjske, mednarodne žirije, se bo predstavil na zaključnem evropskem dogodku, ki bo spomladi 2025 v Bruslju.

Vas zanima še več o natečaju? Pišite nam na smeenterprize.si@generali.si.

Generali in trajnostno delovanje

V novem Generalijevem strateškem načrtu do leta 2027 »Vseživljenjski Partner 27: Spodbujanje odličnosti« trajnost ostaja strateški temelj, kajti s podporo zelenemu in pravičnemu prehodu ter krepitvijo družbene odpornosti si prizadevamo za pozitiven vpliv na dobiček, družbo in planet.

Trajnostno poslovanje pomeni zdrave temelje za dolgoročni uspeh in omogoča hitrejšo prilagoditev na nove gospodarske in okoljske razmere ter je pomembna priložnost za rast MSP. Z natečajem jim želimo nuditi podporo pri trajnostni preobrazbi.

Prepoznavnost uspešnih trajnostnih zgodb, ki spodbujajo trajnostne poslovne modele in javna razprava o tej temi, je ključnega pomena ob sedanjih številnih izzivih svetovnega gospodarstva.

Zmagovalci leta 2024

To so podjetja z najboljšimi trajnostnimi praksami v letu 2024.

Zmagovalci natečaja v kategoriji Pozitiven vpliv na okolje

1. mesto: Vinakoper d. o. o.

Vinakoper načela trajnostnega poslovanja prepleta skozi vse svoje aktivnosti, od lastnega poslovanja v vinogradništvu do celotne dobavne verige. Njihova prizadevanja za ohranjanje biotske raznovrstnosti in skrben odnos do okolja predstavljajo zgled v regiji Slovenske Istre, kjer delujejo kot ključni partner pri trajnostnem razvoju in napredku lokalne skupnosti. Vinakoper ne prispeva le k lastnemu okolijskemu napredku, temveč tudi k gospodarskemu napredku regije.

Preberite intervju z nagrajencem >

2. mesto: LOTRIČ Meroslovje

LOTRIČ Meroslovje je postavilo celovit pristop k trajnostnemu poslovanju, ki je odraz njihove zavezanosti k transparentnosti in odgovornosti. Z vlaganjem v inovacije in trajnostne rešitve, kot so digitalizacija procesov, energetska učinkovitost in zmanjševanje odpadkov, prispevajo k zmanjšanju okoljskega odtisa. Skrb za zaposlene, raznolikost in podpora lokalni skupnosti so prav tako ključni del njihovega odgovornega delovanja. S svojim trajnostnim delovanjem si prizadevajo za iskanje ravnovesja med gospodarsko rastjo, skrbjo za okolje in družbeno odgovornostjo.

Preberite intervju z nagrajencem >

Zmagovalci natečaja v kategoriji Pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost

1. mesto: Pribinovina, proizvodno in storitveno podjetje d.o.o.

Pribinovina izstopa po celovitem pristopu k trajnostnemu poslovanju, ki združuje ekološko pridelavo, ohranjanje podeželja in zaposlovanje ranljivih skupin. S programi socialne vključenosti in izobraževanja ustvarjajo dolgoročne pozitivne učinke, tako na ravni lokalne skupnosti kot tudi širše v Evropi. Njihova predanost visokokakovostni ekološki proizvodnji in ustvarjanju novih delovnih mest krepi trajnostni razvoj in je zgled za druga podjetja.

Preberite intervju z nagrajencem >

2. mesto: SICO d.o.o.

SICO d.o.o. s svojimi trajnostnimi praksami vpliva na vse vidike. Z naložbami v sodobno tehnologijo, vrhunske strokovnjake in certificirano proizvodnjo si prizadevajo zmanjšati okoljski odtis in trajnostno upravljati z viri. Posebno pozornost namenjajo skrbi za zdravje zaposlenih z omogočanjem prilagodljivega delovnega časa, izobraževanj in promocijo zdravega življenjskega sloga. Njihovo sodelovanje z lokalnimi skupnostmi, šolami in prostovoljnimi organizacijami krepi socialno vključenost, vključno z zaposlovanjem invalidov. Z zavezanostjo k trajnosti si podjetje utrjuje vlogo pomembnega akterja v trajnostnem gospodarstvu.

Preberite intervju z nagrajencem >

Zmagovalci leta 2023

Preverite, kdo so bili zmagovalci v letu 2023.

Zmagovalci natečaja: Kategorija: Pozitiven vpliv na okolje

1. mesto: Lumar INŽENIRING podjetje za inženiring in storitve d.o.o.

Podjetje Lumar kaže svojo zavezanost k trajnosti v inovativnih izdelkih, celovitem poslovnem modelu, okoljskih ukrepih in ciljih, sistematičnem merjenju trajnosti in ambicioznih pobudah za prihodnost. Njihova prizadevanja ne izboljšujejo le kakovosti življenja ljudi, temveč so tudi zgled industriji in prispevajo k zmanjševanju vpliva na okolje.

Preberite intervju z nagrajencem

 

2. mesto: Epidos turizem d.o.o.

Hotel Ribno Alpine Resort je predan zmanjševanju odpadkov, uvajanju inovativnih praks in zavezan pozitivnemu vplivu na okolje ter dobrobiti svojih gostov in lokalne skupnosti. Njihova prizadevanja za pridobitev statusa Zero Waste in načrti za prihodnje trajnostne izboljšave dokazujejo njihovo vodilno vlogo in zavezanost trajnostnemu razvoju v turistični industriji.

Preberite intervju z nagrajencem

Zmagovalci natečaja: Kategorija: Pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost

1. mesto: Mikro+Polo, družba za inženiring, proizvodnjo in trgovino d.o.o.

Izjemna predanost podjetja Mikro+Polo povečanju zadovoljstva in zavzetosti zaposlenih, dajanju prednosti dobremu počutju zaposlenih in njihovih družin ter pozitivnemu vplivu na širše skupnosti je priznana z izvajanjem inovativnih praks in ukrepov. Odlikujejo jih številne pobude na področju družbene odgovornosti, zavezanosti trajnostnemu razvoju in ambiciozni načrti za prihodnost.

Preberite intervju z nagrajencem

 

2. mesto: Rifuzl d.o.o. (sedaj MOJA ČOKOLADA, prodaja čokolad d.o.o.)

Prizadevanja podjetja Rifuzl za spodbujanje trajnostnega življenja, spreminjanje navad potrošnikov, reševanje problematike odpadne embalaže ter krepitev pozitivnih odnosov s strankami in dobavitelji so prepoznana v več ključnih strategijah. Zagotavljanje trajnostnih alternativ, izobraževanje javnosti in izvajanje lastnih trajnostnih praks dokazuje njihovo predanost pozitivnemu družbenemu in tudi okoljskemu vplivu.

Preberite intervju z nagrajencem