NAJBOLJŠE ZAVAROVANJE
JE TVOJE RAVNANJE

20.03.2024 | 3 min branja | Podjetje

Za sončni zahod na peščeni plaži brez plastičnih odpadkov

Stranka v trgovini Rifuzl nakupuje izdelke v rinfuzi v svojo trajnostno embalažo.

Zmanjševanje odpadne embalaže pri nakupu živil je osrednje poslanstvo trgovine brez plastične embalaže Rifuzl, ki jih motivirajo vsakodnevne zmage pri spremembah navad potrošnikov. Na ta način k trajnostnemu ravnanju spodbujajo potrošnike in jim omogočajo, da udejanjajo trajnostnost v slehernemu gospodinjstvu.

Z zagotavljanjem trajnostnih alternativ, izobraževanjem javnosti in lastnimi trajnostnimi praksami, dokazujejo, da je mogoče živila nakupovati tudi na trajnosten način in uresničujejo svojo predanost pozitivnemu družbenemu in okoljskemu vplivu. Podjetje Rifuzl, kjer stranke lahko kupujejo lokalna in ekološka živila s svojo embalažo, je zato na natečaju SME EnterPRIZE leta 2023 osvojilo drugo mesto v kategoriji pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost.

Po prejeti nagradi na natečaju v okviru vseevropske iniciative Skupine GENERALI, ki je leta 2023 prvič potekal tudi v Sloveniji, smo se o začetkih njihove trajnostne poti ter učinkih, ki jih dosegajo v podjetju in širši okolici, pogovarjali s Špelo Delakorda.

 

Kaj je bil tisti sprožilec, da ste v podjetju začeli razmišljati o trajnostnih načinih poslovanja in pred koliko leti se je to zgodilo?

Ustanovitelja trgovine Rifuzl Manca in Primož sta ob ogledu sončnega zahoda s prijatelji na peščeni plaži v Grčiji leta 2016 opazila, da je v mivki, na kateri so sedeli, ogromno plastičnih delcev - ovitkov sladoleda, čokoladic, slamic, plastenk … Spraševali so se, od kod je vsa ta plastika prišla in kako to, da je toliko konča v morju ali na obalah. Po premišljevanju se jim je porodila zamisel, da se je problema treba lotiti na začetku - tako, da plastični odpadki sploh ne nastanejo.

Ko so se vrnili z dopusta, je Manca začela raziskovati in odkrila, da so se v tujini že začele pojavljati takšne trgovine (kjer stranke nakupujejo s svojo embalažo, op.a.). Obiskala sta takšno trgovino v Munchnu, kasneje tudi drugod. Nekajkrat je kazalo, da se bo takšna trgovina odprla tudi pri nas. Ko se do leta 2018 to ni zgodilo, sta se odločila, da to naredita sama. Trgovina je svoja vrata odprla decembra 2018 in posluje trajnostno že od samega začetka.

 

Predstavnika prodajalne Rifuzl na razglasitvi nagrajencev natečaja SME EnterPRIZE

Z natečajem SME EnterPRIZE, ki je v letu 2023 potekal na ravni Skupine GENERALI v 10 evropskih državah, želimo spodbuditi javno razpravo o pomembnosti trajnostnega poslovanja in omogočiti večjo prepoznavnost podjetnikom, ki so v svoje poslovanje že uvedli uspešne trajnostne pobude.

Spoznajte iniciativo

 

 

Trajnostne rešitve so v prvem trenutku morda dražje, ampak se njihova koristnost pokaže na dolgi rok. Je bilo težko spremeniti to miselnost pri zaposlenih, sodelavcih oz. partnerjih, solastnikih?

Trgovina Rifuzl je od nekdaj usmerjena k trajnostnim praksam in smo tako vsi, ki smo del ekipe Rifuzl, tako poslovno, kot zasebno, naravnani k iskanju trajnostnih rešitev. V marsikateri situaciji se izkaže, da trajnostne rešitve niso nujno dražje, saj trajnostno poslovanje pomeni tudi bolj premišljeno poslovanje, premišljeno uporabo razpoložljivih virov in iskanje inovativnih rešitev, ki so dobre za planet, za partnerje in sodelavce.

 

Ali imate občutek, da vaše stranke cenijo, kar počnete s trajnostnimi pristopi? Vam to izkazujejo?

Svojo podporo nam kažejo preprosto tako, da se vedno znova vračajo. Številne stranke so z nami od čistega začetka in so vzljubile takšen način nakupovanja. Ne le, da so tako izrazito zmanjšale količino embalaže in odpadkov v svojem življenju, temveč tako tudi podprejo lokalne proizvajalce, ki jim je prav tako mar za okolje.

Naše stranke so naši največji podporniki že od prvega dne - neprestano nam pomagajo sooblikovati ponudbo in skupaj navdušeno spremljamo spremembe, ki so jih v svoje procese pripravljeni vpeljati naši dobavitelji in ostali partnerji. Skozi leta se je tako med nami stkala tesna vez in oblikovala trdna skupnost, ki raste iz dneva v dan. Neizmerno smo hvaležni za vso podporo, ki jo dnevno prejmemo.

 

Kje najdete motivacijo za iskanje in inoviranje novih trajnostnih pristopov, tako v odnosu do sodelavcev, strank in okolja? Kaj vas poganja?

V Rifuzlu smo vsi močno zavezani k trajnostnemu delovanju, zato skupaj iščemo rešitve in nove trajnostne pristope, ki nam omogočajo, da strankam zagotavljamo ponudbo brez odvečne embalaže. Motivirajo nas "majhne vsakodnevne zmage", ko se izognemo še dodatni nepotrebni embalaži, saj se dobro zavedamo, da majhne zmage vodijo do velikih sprememb.

Hkrati nas s svojo pozitivno energijo vsakodnevno motivirajo naše stranke, zelo pa smo hvaležni tudi dobaviteljem in partnerjem, ki delijo našo filozofijo. Močno verjamemo, da je naš uspeh rezultat skupnega dela in želje čisto vseh vključenih po izboljšanju praks.

 

Kako ocenjujete natečaj SME EnterPRIZE, to strateško iniciativo?

Natečaj SME EnterPRIZE vidimo kot zelo pomemben korak pri vzpodbujanju majhnih in velikih podjetij, da v svoje vsakodnevno delovanje vključijo trajnostne prakse. Hkrati je to tudi priložnost za vse nas, da se učimo drug od drugega in trajnostne ideje, ki se izkažejo za uspešne, prenesemo na svoj poslovni model.

 

Kaj vam pomeni nagrada?

Nagrada nam pomeni priznanje, da smo na pravi poti in da je dobro delo, ki ga opravljamo, vidno tudi na strateški ravni. Hvaležni smo, da je naš trud prepoznan in se bomo trudili še naprej, da svoje delovanje neprestano izboljšujemo. Najlepša hvala Generaliju za izvedbo natečaja in žiriji za prepoznanje našega dela.

Čestitke tudi čisto vsem udeležencem SME EnterPRIZE. Res nas veseli, da je toliko podjetij v svoje delovanje vključilo trajnostne prakse in upamo, da se število sodelujočih v naslednjem letu vsaj podvoji.

 

 

Več o natečaju SME EntePRIZE in ostalih nagrajencih >

Spoznajte še druge junake trajnosti:

 

Spoznajte junake trajnosti

Odkrijte SME EnterPRIZE, strateško pobudo Skupine Generali, ki med evropskimi malimi in srednje velikimi podjetji spodbuja sprejemanje trajnostnih poslovnih modelov.

Spoznajte junake