NAJBOLJŠE ZAVAROVANJE
JE TVOJE RAVNANJE

26.08.2021 | 4 min branja | Podjetje

Lahko se zgodi: Zaradi smole pri vgradnji klime visoka odškodnina

Vgradnja-klime-visoka-odskodnina-Generali_L.jpg

Mirko je že več let montiral klimatske naprave in svoje delo opravljal tako dobro, da je prišel na uradni seznam dveh pooblaščenih uvoznikov. Posel mu je cvetel. Eno nesrečno popoldne pa bi zaradi nesreče skoraj izgubil zaslužek celega meseca – če ne bi imel sklenjenega zavarovanja proizvajalčeve odgovornosti.

Preprosta montaža klime kot vsaka druga

Po dveh letih in skoraj 500 montiranih klimatskih napravah je bil Mirko trdno prepričan v svoje strokovno znanje in sposobnosti. Montaža v Koprski vili bi bila njegova 500-ta tik pred prvim prenosom nogometnega prvenstva in veselil se je, da jo bo ob ogledu tekme proslavil s prijatelji.

Stranka, pri kateri je izvajal montažo, je bil športni navdušenec. Mirko je takoj ob stopu v dnevno sobo, kjer naj bi montiral klimo, opazil povsem nov, 85-inčni QLED zaslon, prav tako pripravljen na začetek nogometnega prvenstva. Zato se je z montažo mudilo, saj je že naslednji dan stranka pričakovala skupino prijateljev, da bodo skupaj spremljali otvoritveno tekmo.

Pod pritiskom je Mirko naredil napako, ki bi ga drago stala

Tako kot najnovejši televizor, je stranka izbrala tudi najnovejšo klimatsko napravo. Model, o katerem je Mirko sicer bral, ni pa ga še montiral. A to ga ni preveč skrbelo – predpriprava za montažo je bila opravljena že v času gradnje vile in Mirko je moral klimo le ''obesiti'' na steno in poskrbeti za pravilen zagon. A ko je klimo dvignil iz embalaže, se mu je zazdela nekoliko težja kot običajno.

Prav zaradi teže je želel nosilce za klimo pritrditi z daljšimi vijaki kot običajno, a v steni je naletel na oviro – luknja je bila plitkejša kot je želel. Najraje bi se posvetoval z uvoznikom, a ker je stranka vztrajal, da mora biti montaža opravljena danes, saj ga naslednji dan ne bo doma, dobavitelj pa se ni javil, je Mirko kljub slabemu občutku popustil. Prepričan je bil, da se ne more nič zgoditi.

Klimo je zmontiral v danih pogojih, priključil in odšel z dobrim občutkom, saj je vse delovalo kot mora.

Katastrofa, vredna 6.000 €!

Mesec dni kasneje, tik pred ogledom finalne tekme prvenstva, je Mirka pričakal hladen tuš! Klicala ga je stranka iz prestižne vile in mu nič kaj umirjeno razložila, da je klimatska naprava padla s stene in razbila nov, 6.000 € vreden 85-inčni televizor. Mirku je zagrozila z odškodninskim zahtevkom, ki naj bi vključeval tudi odškodnino za zamujen ogled tekme, ki ga je načrtoval s prijatelji. Tudi Mirka je po tem klicu veselje do ogleda tekme minilo.

A spomnil se je, da je imel mojster, ki ga je izučil, podoben primer. Takrat je zaradi slabo izvedene predpriprave iz klime po eni uri delovanja začela teči voda. Ker je bila družina v sosednjem prostoru, tega niso opazili toliko časa, da je voda pustila posledice na parketu. Mirkovega mojstra je odškodninskega zahtevka rešilo dobro zavarovanje.

Preverite zavarovanja odgovornosti

 

Konec dober, vse dobro

Mirko je zato takoj poklical svojega zavarovalnega agenta in mu opisal situacijo. Prav zaradi mojstrove izkušnje je Mirko za svoje podjetje namreč sklenil tudi zavarovanje proizvajalčeve odgovornosti, tako da je za odškodnino poskrbela zavarovalnica.

Zaradi gladko urejene odškodnine in s tem pomirjene stranke, je Mirko tudi ostal na seznamu pooblaščenih monterjev dotičnega uvoznika, njegov posel pa je še naprej uspeval. Leto kasneje je sam začel uvajati vajenca. Že v prvem tednu mu je poudaril dve stvari:

  1. Če sumiš, da ti nekaj manjka, da bi svoje delo opravil kvalitetno, raje prekini in si zagotovi prave materiale ali informacije.
  2. Ko boš sam mojster, poskrbi za dobro zavarovanje. Zagotavljalo ti bo finančno varnost in pomagalo ohraniti dobro ime.

Kaj krije zavarovanje proizvajalčeve odgovornosti?

Zavarovanje krije odgovornost zavarovanca za škodo zaradi poškodovanja oseb ali poškodovanja stvari, kot posledice nenadnega in presenetljivega škodnega dogodka, do katerega je prišlo zaradi:

  • izdelkov z napako, ki jih je zavarovanec kakorkoli dal v promet (napaka lahko izvira iz napake v materialu, iz katerega je stvar izdelana, konstrukcijske napake ali pomanjkljivosti proizvajalčevih navodil za pravilno rabo stvari);
  • pomanjkljivo opravljene storitve na stvari, če je škoda zaradi tega nastala po dokončanju oziroma po predaji opravljenega dela s strani zavarovanca.

Zavarovanju proizvajalčeve odgovornosti lahko dodate še dodatni kritji:

  • Razširjena proizvajalčeva odgovornost - za čisto premoženjsko škodo, ki nastane proizvajalcu končnega izdelka zaradi pomanjkljivosti končnega izdelka, ki nastane z mešanjem, povezovanjem ali predelavo vašega izdelka z napako z drugimi izdelki brez napake.
  • Stroški odpoklica izdelkov, ki imajo za posledico čisto premoženjsko škodo pri tretjih osebah zaradi odpoklica, ki je bi nujen zaradi neke pomanjkljivosti, za katero se je ugotovilo, da je prisotna v vsakem izdelku, ki ste ga izdelali ali dobavili in predstavlja resno nevarnost za poškodovanje drugih oseb ali stvari.

Mirku bi dodatno svetovali še kritje Odgovornosti za poškodovanje stvari, na katerih zavarovanec izvaja storitev, kar bi mu prišlo prav v primeru, ko bi mu klima padla na tla med delom ali pa bi jo kako drugače poškodoval ob montaži.

 

Odkrijte najbolj tipična tveganja za vaše podjetje

Izpolnite vprašalnik in preverite, katerim tveganjem je izpostavljeno vaše podjetje.

Zaženite konfigurator