Lev svetuje

24.01.2020 | 2 min branja | Prosti čas , Zdravje , Življenje

5 nasvetov za miren sen

Če se dobro naspimo, se bolje počutimo. A vendarle prav vsi poznamo občutek, ko nismo naspani. Ko naš spanec zmotijo skrbi, strah, težave in druge bojazni.

In prav nespečnost je najpogostejša motnja spanja, s katero se najmanj enkrat v življenju sooči kar 30 odstotkov ljudi in je zelo povezana s stresom. Že ena sama neprespana noč lahko privede do pomanjkanja energije, zmanjšanja pozornosti in slabše delovne učinkovitosti. Daljše noči brez spanca oziroma dolgotrajne težave z nespečnostjo lahko vodijo tudi do bolj resnih težav, kot so bolezni srca in ožilja, do zmanjšanja imunske odpornosti, prekomerne telesne teže in drugih.

Stres lahko vodi v nespečnost

Vzrok za nespečnost je težko ugotoviti, ker jih je pogosto več. Med najpogostejšimi so stresni dogodki, kot so zaskrbljenost zaradi službe, finančnih težav, izgube ljubljene osebe, družinskih ali medsebojnih odnosov in podobnih strahov, ki nam ne pustijo spati.

Kratkotrajna nespečnost mine hitreje in kadar traja le noč ali dve, naše telo še nekako prebrodi primanjkljaj spanja, zato ni zaskrbljujoča. Večjo pozornost moramo nameniti trajni, to je kronični nespečnosti, ki nas muči daljše obdobje in kadar čustev (strahu, jeze, skrbi, žalosti) ne zmoremo in ne znamo predelati ter se pomiriti v sebi.

Za lažje obvladovanje stresnih situacij si lahko pomagamo tudi s tehnikami samoobvladovanja stresa, vsekakor pa je pri kronični nespečnosti potrebna strokovna zdravniška pomoč.

5 nasvetov, kako mirneje zaspati

Če ste tudi vi  med tistimi, ki vam zvečer nikakor ne uspe zaspati, lahko z nekaj preprostimi koraki spremenite svoje spalne navade in izboljšate kakovost svojega življenja.

1. Razmišljajte pozitivno

Pozitivno razmišljanje nam pomaga, da zatremo slabe in negativne misli. Lahko si pripravite nekaj   spodbudnih pozitivnih afirmacij, ki jih ponovite večkrat čez dan in pred spanjem. Z afirmacijami lahko spremenite tok svojih misli in ko spremenite misli, se vam bo spremenilo tudi življenje.

2. Poskrbite za prijetno okolje

Spanje v prijetnem okolju nas pomirja in sprošča, zato naj se temperatura v spalnici giblje med 16 in 18 stopinjami, soba naj bo primerno zatemnjena, prezračena in prijetna. Pred spanjem odstranite vse elektronske naprave.

3. Pripravite se na spanje

Le zakaj ne bi ustvarili svojega rituala pred spanjem? Naši možgani se namreč ob ustaljenem vedenju umirijo in telesu pošljejo signale, da je čas za spanje. Zato je pomembno, da greste v posteljo vsak dan  približno ob isti uri.

4. Sprostite se

Čas pred spanjem posvetite dejavnostim, ki vas najbolj sproščajo. Poiščite nekaj, kjer se lahko popolnoma sprostite in pozabite na skrbi. Pa naj bo to topla kopel, miren sprehod, branje, igra z otroki ali čas, namenjen prijateljem.

5. Zapišite neprijetne misli

Če se nikakor ne morete znebiti neprijetnih misli, jih zapišite na list papirja ali kar v beležnico, ki naj bo vaša stalna spremljevalka na nočni omarici. 

Ob tem nikar ne pozabite in pojdite v posteljo takoj, ko postanete zaspani, izogibajte se dremanju čez dan in vstajajte vsak dan ob isti uri. Zdravo spanje naj bo mirno spanje, ki nam bo dalo potrebno življenjsko energijo, veselje in občutek spočitosti.

Kako dobro pa vi spite?

Kakovosten spanec nam pomaga, da se čez dan lažje soočamo z novimi izzivi in premagujemo težave. Poleg tega spanje krepi naš imunski sistem, izboljšuje delovanje možganov, uravnava telesno težo, vpliva na večjo koncentracijo naših misli in dejanj ter zvišuje storilnost in produktivnost. Migimigi izziv Kako dobro pa ti spiš? vam pri tem pomaga. V strokovnem testu, ki ga je pripravil ambasador izziva, priznani strokovnjak s področja psihologije, dr. Matej Tušak, preverite svoje spalne navade in jih izboljšate.

Kako dobro pa ti spiš?

Stres slabo vpliva na spanje. Presekajte začarani krog, sprejmite izziv,

Preverite kako dobro spite