NAJBOLJŠE ZAVAROVANJE
JE TVOJE RAVNANJE

07.08.2020 | 6 min branja | Prosti čas , Šport

Bi radi, da vaše kolo »dela kot urca«?

Serviserka koles pregleduje kolo in skrbi za redno vzdrževanje kolesa.

Z dobrim vzdrževanjem boste svojemu kolesu podaljšali življenjsko dobo, mu ohranili vrednost, sebi pa denar in skrbi na poti zaradi škripanja zavor, pokvarjenega menjalnika ali počene zračnice. Pedala boste lahko vrteli brezskrbno in varno.

Vas zanima, kako kolesa vzdržujejo profesionalci – mehaniki na etapnih dirkah? Kako se lotiti dela v pravilnem vrstnem redu? Preberite nasvete za čiščenje in vzdrževanje kolesa, ki jih je z nami delil glavni serviser Kolesarskega društva Rog, Boštjan Kavčnik.

 

Vse se začne pri čiščenju, začnite pri verigi

Temeljito čiščenje je osnova za dobro vzdrževano kolo. Največ umazanije se nabere na zobnikih, verigi oziroma na pogonskem sklopu, seveda pa je treba očistiti celo kolo. Sledite spodnjim korakom:

  • Kolo najlažje čistite na stojalu. Če ga nimate, kolo naslonite na trden predmet.
  • Pripravite si vedro, krtačke, gobice, ščetke, vodo in druga čistila.
  • S čistilom za razmaščevanje najprej očistite verigo, nato vse ostalo. Verigo čistite najprej na zunanji, nato na notranji strani.
  • Čistilo na verigi pustite delovati nekaj minut. V tem času operite os sprednjega kolesa, špice in obroč med špicami.
Pomembno: šele nato z vodo sperete vse dele kolesa: sedež,  krmilo, okvir, gonilni sklop, obroče in plašče  pnevmatik.

Nasvet za razmaščevanje verige

Uporabite lahko namenski razmaščevalec ali običajno sredstvo za pomivanje posode. Izognite se drugim razmaščevalcem (na primer za kuhinjsko pečico) - naredili boste naredili več škode, kot koristi. Pustite delovati nekaj minut in pazite, da se vam čistilo na soncu ne zasuši. Verigo očistite s posebno gobo. Najbrž bo umazana in neprimerna za druge dele kolesa.

 

7 korakov za temeljito pranje  

  1. Kolo namažete z namenskim penečim čistilom. Nanesete ga po celotni površini kolesa.
  2. Čistite od zgoraj navzdol, začnite pri sedežu. Ne pozabite spodnje strani.
  3. Očistite ročke krmila in sprednje zavorne obloge, ki jih razjeda sol zaradi potenja. Ne gre samo za neprijetno škripanje. Sol na zavorah lahko oteži zaviranje!
  4. Obroč pnevmatike začnete čistiti pri ventilu. Tako boste prepričani, da ste očistili vse njegove dele.
  5. Ko zdrgnete vse dele kolesa, ga znova temeljito sperite z vodo.
  6. Kolo pustite, da se posuši na soncu ali ga skrbno obrišite. Če nimate časa in imate kompresor, izpihajte vodo iz vse delov, ki se premikajo. Tudi sušenje začnete od zgoraj navzdol.
  7. Po temeljitem čiščenju poskrbite za nego kolesa z zaščitnimi sredstvi.

 

Nega pomeni mazanje kolesa

Serviser koles Boštjan Kavčnik svetuje o vzdrževanju kolesa.
  • Po enakem vrstnem redu, kot ste čistili kolo, zdaj namažete pogonske dele.
  • Najbolje je, da uporabite namenska sredstva.
  • Za verigo boste največkrat uporabili mazivo za suho vreme. Na voljo pa imate tudi mazivo za dež in vse bolj priljubljena voskasta maziva.
  • Ko verigo namažete, pustite olje delovati nekaj minut, preden jo obrišete. Olje tako pride do členov.
  • Medtem z oljem v spreju namažete druge sklope (zavore in oba menjalnika).
Nasvet Boštjana Kavčnika: »Če ne veste, kaj bi namazali na menjalniku, namažite vse točke, ki se premikajo. Vse odvečno olje sproti pobrišite. Zavora bi vam sicer na mastni zračnici lahko zdrsnila.«


Vas zanima še več praktičnih napotkov glavnega Rogovega serviserja?

Poglejte posnetek webinarja

 

Na vrsti je pregled kolesa

  • Tudi pregled začnite pri sedežu. Posebej natančno preglejte platišča pnevmatik. Pozorni bodite tudi na poškodbe ob straneh.
  • Sledi pregled zavor. So pravilno nastavljene? Biti morajo na enaki višini, sicer se vam lahko obroč zamakne. Preverite tako, da jih stisnete. Obroč mora biti pri miru, zavore ga ne smejo premikati na eno stran.
  • Kaj pa prestave? Če ne delujejo dobro, slišimo šklepetanje in moramo nastaviti zadnji menjalnik. Pri tem se izognite začetniški napaki in ne »popravljate« menjalnika s premikanjem  vijakov. Delovanje sprednjega menjalnika preglejte v najnižji in najvišji prestavi.
  • Zatisnite vijake na krmilu in ne pozabite na vijake pri sedežu. Je treba omeniti, da preverite še tlak v zračnicah?

Zdaj je vaše kolo pripravljeno na poletne podvige. Uživajte v vožnji! 

 

Generali Program prednosti ZAME

Spodbujamo in nagrajujemo vse, ki radi aktivno preživljate prosti čas, skrbite za zdravje ter uživate v ugodnostih po svojem okusu. Stranke zavarovalnice Generali pa dodatno razveseljujemo tudi s številnimi zavarovalnimi prednostmi in popusti.

Članstvo je brezplačno.

PRIDOBITE POPUST