Vzorno skrbimo tudi za zdravje naših možganov

»Mladost norost, starost modrost.«

Na zdravje naših možganov - našega organa modrosti bolj ali manj pozabljamo. Venomer govorimo o našem fizičnem zdravju, o telesni pripravljenosti, sem ter tja omenimo še naše duševno zdravje, medtem ko o zdravju naših možganov niti ne razmišljamo. Kot da ne bi bili pomembni. Vendar to nikakor ne drži!  Še kako jih potrebujemo. Zdrave!

V zadnjih letih sta se močno razširili Alzheimerjeva bolezen in demenca. Do leta 2050 naj bi število obolelih za tema dvema boleznima povečalo na 131,5 milijona, kar je toliko kot bi zneslo število prebivalcev 66 naših malih Slovenij. 

Vendar ni vse tako črno kot je videti na prvi pogled. Mnoge študije opozarjajo na pozitivno vplivanje duševnih vaj in zdravega načina življenja na naše možgane. Kako torej poskrbeti, da bo tudi za nas veljal uvodni pregovor: »Mladost norost, starost modrost.«?

Prav tako kot naše telo aktivnost potrebujejo tudi naši možgani. Z redno 'aktivnostjo' bo naš organ modrosti dosegel večjo in boljšo sposobnost. Rešujmo sudoku, križanke, igrajmo šah ali  druge igre spomina in tako izboljšajmo delovanje naših možganov.

Naj zdrav način življenja postane edini način življenja. Kot vsi vemo je zdravje možganov odvisno od zdravja srca in krvnih žil. Torej, kakršnekoli okvare srca in krvnih žil povečajo možnost okvare možganov. Zato je priporočljiva redna športna aktivnost ter izogibanje nezdravih navad kot so kajenje in prekomerno pitje alkohola. Vse to pripomore ne le k zdravemu načinu življenja in zdravju, temveč tudi boljšemu počutju.

K zdravemu načinu življenja sodi tudi prehrana. Prehrana je eden izmed ključnih dejavnikov delovanja naših možganov. Vpliva na našo osredotočenost, spomin in druge možganske sposobnosti. Polnozrnata žita naj bi vplivala na našo koncentracijo in osredotočenost, rdeče in vijolično sadje ter zelenjava pa na našo sposobnost kratkotrajnega spomina. Če želimo naše možgane ohraniti zdrave, se izogibajmo mastni in hitri prehrani.

Upoštevanje teh nasvetov naj bi prispevalo tudi k večji prostornini naših možganov ter hkrati pozitivno vplivalo na naše spanje. Poskrbimo torej tudi za zdravje naših možganov. Nenazadnje nam le zdravi možgani lahko zagotovijo tudi osebno zadovoljstvo – omogočajo nam, da svoje znanje nadgrajujemo in izboljšujemo iz dneva v dan. 

Varujmo zdravje naših možganov in poskrbimo, da se vsak dan naučimo česa novega!