Po »žlici« se dan pozna!

Če želimo jesti dobro in zdravo, naj bo sezonsko in lokalno!

Različni letni časi nam postrežejo z različnim sezonskim sadjem in zelenjavo. Zakaj jih ne bi uživali, takrat, ko so v »razmahu« in predvsem tiste, ki uspevajo v našem okolju? Na mizo namreč prinašajo veliko dobrega in okusnega.

Ali veste, kaj vse nudi spomladanski zabojček sveže zelenjave in sadja?
Po zimskem motovilcu in regratu v solati, bodo dobrodošla sprememba zimskemu jedilniku prve spomladanske redkvice in kolerabice, nežna berivka in okusna rukola ter mlada špinača, jagode in češnje, rabarbara in artičoke, sveži šparglji ter mladi krompir, mlado zelje in mlada čebula.

Poznate rabarbaro? Uvrščamo jo med zelenjavo, a se pogosto uporablja kot sadje. Edini del rastline, ki je užiten, so njena stebla. Uporabljajo se za pripravo kompotov, pit in marmelad. Rabarbara je odlična skupaj z jagodami. Je zakladnica zdravja, saj vsebuje veliko vitamina C, kalija in mangana.

Kaj pa artičoke? Te se obirajo vse leto, a njihov vrhunec je od marca do junija. Je sredozemska zelenjava, ki so jo uživali že stari Rimljani in Grki. Bila je poznana kot hrana bogov. So vir železa, kalija, magnezija, folatov in vitamina C. Uporabljamo neodprte cvetne glavice in mesnato dno.

Da bomo zdravi in zadovoljni uživali pomlad, jejmo predvsem lokalno pridelano sezonsko sadje in zelenjavo. Tovrstna prehrana prispeva k zdravemu in močnemu imunskemu sistemu. Poskrbi tudi za dobro psihično počutje in um. Vse to, ker:

1.    je bolj kakovostna. Vsebuje veliko hranilnih snovi, vse od antioksidantov do vitaminov, ki so ključni za zdravje. Ima manj dodanih konzervansov, barvil in pesticidov;

2.    uspeva v naravi, ne pod umetno svetlobo in s pomočjo kemikalij. Zato je veliko slajša in polnejšega okusa. Ker uspeva v bližini, do nas prispe tudi veliko bolj sveža;

3.    nam omogoča večjo pestrost in raznolikost živil na naših krožnikih ter s tem uravnoteženo prehranjevanje. Tako v naše telo vnesemo vse potrebne hranilne snovi;

4.    nam načeloma ne bi smela povzročati alergij, saj z njo v naše telo ne vnašamo snovi iz drugega okolja, ki so za nas lahko škodljive.

Ali veste, kje do sadja in zelenjave iz naše bližnje okolice?
Na tržnici ali lokalni kmetiji. Pestro ponudbo najdemo tudi v manjših, zdravih trgovinah. Tovrstne izdelke lahko naročimo tudi v zabojčkih, ki nam jih dostavijo na dom. Nekaj osnovne zelenjave in začimb lahko pridelamo tudi na lastnem vrtu, terasi ali celo balkonu. Poskusite, kako vam bodo uspele redkvice, kolerabice, berivka, jagode, peteršilj, korenček ali denimo drobnjak.
___________________________________________________________________________________________________________
Pravo spomladansko osvežitev in vitaminsko bombo nam prinaša solata, ki jo pripravimo s šparglji, mlado špinačo in jagodami. Priprava je enostavna, okus pa vas bo navdušil.

Špargljem odlomimo spodnji oleseneli del. Narežemo jih na koščke, jih prelijemo z nekaj olivnega olja ter dobro posolimo in popopramo. Olje in začimbe kar z rokami dobro vtremo v šparglje. Ponev dobro segrejemo in na njej popražimo narezane šparglje (brez olja). Pražimo jih približno pet minut, vmes jih večkrat obrnemo. Ko se zmehčajo, jih prenesemo na krožnik in pokapamo z malo limoninega soka. Pripravimo preliv za solato: nekaj jagod damo v mešalnik, dodamo limonin sok, balzamični kis, olivno olje in malo sladkorja ter nato zmiksamo v preliv. Špinačo operemo in osušimo, preostale jagode pa narežemo. Špinačo položimo na servirni krožnik, obložimo z jagodami in šparglji ter pokapamo z jagodnim prelivom. Pa dober tek!
___________________________________________________________________________________________________________

Naj izpostavimo, da ni vedno mogoče jesti le lokalne in sezonske hrane. Bolj pomembno je, da pravilno odločitev sprejmemo vedno, ko imamo možnost.

Varujte zadovoljne trenutke, mi vam zavarujemo ostalo.