NAJBOLJŠE ZAVAROVANJE
JE TVOJE RAVNANJE

08.04.2016 | 3 min branja | Avto

Motociklistični kilometri

Izkušeni motoristi vedo, da je zmeren začetek sezone bistvenega pomena za varne kilometre v nadaljevanju. Temeljit pregled motocikla, priprava opreme in nekaj poskusnih kilometrov po okolici je dovolj opravil za prvo sončno motoristično soboto. Preden se lotite nove sezone, je torej treba poskrbeti za vsaj tri stvari:

  • osvežiti svoje motoristično znanje in veščine ter preveriti kondicijo,
  • poskrbeti za brezhibno in varno opremo,
  • temeljito pregledati in pripraviti motocikel.

 

Povezanost kondicije, zbranosti in zdravja

Verjetno se vam zdi logično, da potrebujete kondicijo za smučanje ali kolesarjenje, kajne? Potrebujete pa jo tudi za vožnjo motocikla, kljub temu da ga poganja motor oziroma ravno zaradi tega. Teža motocikla je lahko lep zalogaj, kadar ga je treba premakniti »na roke« ali držati pokonci med mirovanjem, motoristovo moč pa zahteva tudi med vožnjo, pri čemer so med zavijanjem, pospeševanjem in zaviranjem še posebej obremenjene roke ter hrbtne in trebušne mišice. Veliko začetnikov je presenečenih tudi nad bolečinami v vratu in ramenskem predelu, ki so posledica kombinacije teže čelade in hitrosti na avtocesti. Pred prvimi resnejšimi vožnjami je priporočljivo enako kot pred prvimi smučarskimi zavoji: pravočasno začnite nabirati kondicijo in moč, ki sta nujno potrebni za varno vožnjo.

Utrujenost in bolečine močno zmanjšajo zbranost voznika, s tem pa tudi zmožnost upravljanja in nadziranja motocikla. Ni odveč, da se, preden sedete na motocikel, nekoliko ogrejete oziroma »razmigate«. Naredite nekaj počepov, pretegnite hrbet, noge in roke, naredite par zasukov zgornjega dela trupa, razmigajte vrat in ramenski obroč.

 

Oprema, ki varuje in ščiti

Sodobni funkcionalni materiali in kombinacije različnih plasti oblačil omogočajo, da se kar najbolje prilagodite vremenu in temperaturam, obenem pa je vožnja še vedno udobna in predvsem varna. Obiščite specializirano prodajalno z motoristično opremo in poskrbite, da boste izpolnili čim več različnih zahtev:

  • Videti in biti viden. Vizir na čeladi naj bo brezhibno čist in brez prask, čelada in motoristični jopič pa živih in opaznih barv.
  • Udobje v vsakem vremenu. Varnost tudi poleti zahteva oblačila, v katerih je motoristom na soncu nadvse vroče. Oblačenje posebnih oblačil v več slojih preprečuje pretirano potenje ter omogoča prilagajanje razmeram. Ne pozabite tudi na obleko za dež, še posebej, če greste na dolgo pot.
  • Veter v laseh, revma v kosteh. Ni nujno, da to drži. Čelado izberite tako, da kar najbolje tesni, pred vetrom pa z ruto zaščitite tudi vrat. Komolce, zapestja, kolena in gležnje pred vetrom in obenem tudi pred poškodbami zavarujte z motoristično obleko, rokavicami in škornji. To seveda velja tudi za dni, ko sije sonce in je v zraku 30 °C ali več.
  • Pomislite tudi na najhujše. V primeru padca vam bo pomagala le dobra oprema. To imejte v mislih pri izbiri čelade, jopiča, hlač, škornjev, rokavic, ščitnika za hrbtenico in druge opreme, ki bodo vaša edina zaščita pred grobim asfaltom, peskom in podobnim. Obleka iz trpežnega materiala mora imeti na ključnih mestih všite ščitnike, kroj pa naj se dobro prilega telesu, da tudi pri morebitnem padcu ščitniki ostanejo na svojem mestu.

 

Brezhiben motocikel je varen motocikel

Motocikel, ki je vso zimo stal v garaži, je treba pregledati in pripraviti na sezono. Najbolj priporočljivo ga je peljati na servis, veliko stvari pa lahko postorite tudi sami. Temeljito čiščenje bo pokazalo morebitne pomanjkljivosti in poškodbe, predvsem slabo privite vijake in matice, razrahljane spoje, razpoke in podobno. Sami lahko preverite tudi tlak v pnevmatikah, namažete tečaje ročic, pedal in parkirnega stojala oziroma opore. Preglejte pogonski jermen oziroma verigo. Verigo lahko očistite sami, a pri tem uporabite temu namenjena čistila in maziva. Preden se lotite temeljitejšega pregleda električne napeljave, preverite delovanje luči in smernikov. Spoji pri električni napeljavi se lahko prekinejo zaradi oksidacije, kratek stik pa poškoduje akumulator ali elektroniko motorja.

Dober gospodar poskrbi, da je motocikel čist in redno vzdrževan, za strokovne posege pa naj poskrbijo ustrezno usposobljeni mehaniki na pooblaščenem servisu.

 

Začnite previdno in zmerno

Ko ste postorili vse obvezne reči, je čas za prvo vožnjo. A začnite počasi. Prvi kilometri naj bodo namenjeni iskanju vaših motorističnih občutkov, ki so čez zimo nedvomno malce zakrneli. Za prvo vožnjo izberite lep dan in ne preveč prometno cesto, vozite z zmerno hitrostjo in ne pretiravajte s predolgo vožnjo.

Ker so motoristi med najbolj ranljivimi udeleženci v prometu, uredite svoje zavarovanje in zavarovanje motocikla. Pri padcih in drugih nesrečah se poleg motocikla običajno poškoduje tudi voznik, zato je za hitrejše okrevanje in popravilo škode treba poskrbeti še pred sezono.

Zavarovanje avtomobilske odgovornosti (AO) varuje vaše premoženje v primeru povzročitve škode tretjim osebam. Če se zgodi, da se poškodujete tudi vi, je dobro imeti dodatno zavarovalno kritje AO+. Za vašega jeklenega konjička je najbolj primerno kritje avtomobilski kasko, priporočamo pa vam tudi avto asistenco, ki poskrbi tako za vaše motorno kolo kot tudi za vas, da boste takoj deležni primerne organizacije pomoči ter kritja pripadajočih stroškov tudi v primeru predrte pnevmatike.

Ko ste poskrbeli za vse varnostne ukrepe, pa se sproščeno odpravite po eni najlepših motorističnih poti v bližinjih državah.

Že poznate kasko zavarovanje motorja?

Zavarujte svoj motor v primeru nepredvidenih dogodkov.

Preberite več