NAJBOLJŠE ZAVAROVANJE
JE TVOJE RAVNANJE

25.04.2023 | 6 min branja | Podjetje

Trajnostni razvoj - koristi za podjetja in zaposlene

Ekipa v tehnološkem podjetju na sestanku - simbolna fotografija za trajnostni razvoj in njegove koristi za podjetja in zaposlene

Vse bolj otipljivi dokazi okoljske krize in vse glasnejša javna razprava o tej temi, je zavedanje o učinkih našega ravnanja pripeljala v vsako gospodinjstvo. Potreba po trajnostnem vedenju še zdaleč ni omejena na gospodinjstva. Trajnostna preobrazba podjetij je prav tako ključna za razvoj družbe, prinaša pa tudi vrsto pozitivnih učinkov na poslovanje.

Trajnostni razvoj omogoča, da zadostimo potrebam sedanjega rodu, brez da bi ogrozili možnost izpolnjevanja potreb prihodnjih rodov. Poleg varstva okolja, trajnostni razvoj obsega tudi gospodarski in socialni razvoj.

Pri trajnostnem razvoju podjetij ne gre le za prijaznost do okolja. Resnično trajnostna podjetja razmišljajo tudi o svoji vlogi v družbi na sploh in o tem, kako je njihov vpliv lahko pozitiven. Raziskave kažejo, da je to podjetjem tudi v veliko korist, saj je 9 od 10 zaposlenih pripravljenih sprejeti nižjo plačo za delo, ki ima po njihovi presoji dodano vrednost, potrošniki pa bodo od štiri do šestkrat bolj verjetno kupili, zaščitili in podprli izdelke podjetja, ki stremi k določenemu cilju.

V prihodnosti naj bodo uspešna podjetja etična in prevzamejo naj večjo odgovornost za svoj vpliv na ljudi in planet. Kako se sicer spreminja vloga podjetij v družbi in kakšno bi lahko bilo trajnostno poslovanje čez 20 let?

🏆  Že izvajate trajnostne prakse v vašem podjetju? Prijavite se na natečaj SME EnterPRIZE in postanite junaki trajnosti!

 

Trajnostno poslovanje v Sloveniji – ključna konkurenčna prednost

V Sloveniji podjetja na poti trajnostne preobrazbe spodbuja in podpira CER, Partnerstvo za trajnostno gospodarstvo. Med člani je že več kot 100 podjetij različnih velikosti, ki jim CER stoji ob strani in svetuje ter pospešuje njihov zeleni prehod.

Direktorica CER, Ana Struna Bregar, je tudi predsednica žirije nagradnega natečaja SME EnterPRIZE. Verjame, da je trajnostno poslovanje povezano s poslovno uspešnostjo podjetij iz več vidikov in pojasnjuje, da je pahljača priložnosti, ki jih ponuja trajnostni prehod, zelo široka.

»Trajnostno poslovanje je pomembno tako za kratkoročno kot tudi dolgoročno poslovno uspešnost podjetij. Vključuje namreč upravljanje z okoljskimi, družbenimi in upravljavskimi tveganji, pri čemer je pomembno, da podjetja uporabljajo strategije in prakse, ki zagotavljajo, da se vrednosti podjetja ohranjajo in izboljšujejo tudi v prihodnosti,« pojasnjuje Ana Struna Bregar.

Ana Struna Bregar poudarja, da postaja trajnostno poslovanje ključna konkurenčna prednost. Na tej trditvi temelji tudi Evropski zeleni dogovor, torej set obsežnih sprememb, ki že korenito spreminjajo poslovno krajino.

👉  Spoznajte prvega zmagovalca slovenskega natečaja SME EnterPRIZE v kategoriji pozitiven vpliv na okolje - podjetje Lumar: »V trajnost smo verjeli, preden je postala tako popularna«

 

Prednosti, ki jih omogoča trajnostno poslovanje

Ana-Struna-Bregar_Trajnostni-razvoj.jpgTrajnostni prehod ni le obveza, ki usmerja poslovanje, pač pa podjetjem nudi tudi vrsto prednosti, ki vplivajo na dolgoročno poslovanje in podjetju omogočajo konkurenčno prednost na različnih področjih. Ana Struna Bregar navaja sledeče prednosti.

1. Znižanje stroškov in višje donosnosti

»Nižji stroški in višja donosnost poslovanja so posledica prihrankov in povečanja učinkovitosti pri uvajanju obnovljivih virov energije, znižanju vstopnih virov in materialov, ponovni rabi, uvajanju novih principov mobilnosti ali drugih bolj trajnostnih aktivnosti in uporabe zelenih tehnologij.«

Mala in srednja podjetja v Sloveniji v svoje poslovne procese že vključujejo krožno gospodarstvo, ki temelji na delitvi, ponovni uporabi, popravilu in recikliranju obstoječih materialov ter izdelkov, vse z namenom podaljševati življenjsko dobo izdelkov za zmanjšanje količine odpadkov. Zelena preobrazba slovenskih podjetij bo tudi priložnost za uspešno črpanje evropskih sredstev.

2. Izboljšanje ugleda podjetja

»Podjetja, ki poslujejo trajnostno, lahko izboljšajo svoj ugled v očeh potrošnikov, ki se vse bolj zavedajo okoljskih in družbenih vprašanj. Takšna podjetja odgovarjajo tudi na preference novih generacij, ki so izrazito bolj naklonjene ohranjanju planeta in kakovosti življenja.«

Raziskava je pokazala, da 64 % potrošnikov meni, da bi morale znamke izkoristiti moč za pomoč ljudem. Zaradi vse večjega pritiska po reševanju družbenih in okoljskih izzivov so podjetja prisiljena prevzeti večjo vlogo v družbi in tesneje sodelovati z regulatorji, neprofitnimi organizacijami in skupnostmi. Tudi potrošniki imajo visoka pričakovanja glede blagovnih znamk in njihove vloge v družbi, zato je bolj kot kdaj koli prej pomembno, da so podjetja pri komunikaciji odkrita in poštena.

3. Boljša pripravljenost na spremembe zakonodaje

»Trajnostno naravnana podjetja se lahko ustrezno pripravijo na spremembe, ki jih prinaša zakonodaja. Pomembno je tudi, da predvidevajo tehnološke spremembe, ki so povezane s trajnostnim poslovanjem, saj zakonodaja vedno bolj preprečuje produkte in storitve, ki imajo negativen vpliv na okolje.«

4. Vzpostavljanje vključujočega poslovanja

»Trajnostno poslovanje je izrazito vključujoče, saj za doseganje ciljev vključuje zaposlene in združuje njihove sposobnosti preko ustaljenih silosov v podjetjih ter vključuje številne zunanje deležnike vzdolž celotne verige vrednosti. Za doseganje trajnostnih ciljev je zelo pomembno tudi vključevanje različnih zunanjih deležnikov

5. Izkoriščanje novih priložnosti na trgu

»Podjetja, ki se odločijo za trajnostno poslovanje, lahko tudi izkoristijo nove priložnosti na trgu, na primer s prodajo izdelkov in storitev, ki so okolju prijazni ali prispevajo k družbeni blaginji ali preprečijo proizvodnjo ali prodajo produktov, ki jih bo zakonodaja preprečila ali trg izločil.

S tem lahko ustvarijo nove vire prihodkov in povečajo svoj tržni delež. Na takšen celovit način ocenjevanja tveganj in priložnosti lahko podjetja pridobijo prednost pred konkurenti, ki ne sledijo trajnostni poti. Nenazadnje pa postajajo trajnostni kazalniki poslovanja vedno bolj ključen faktor pri izbiri dobaviteljev.«

Podjetja prihodnosti bodo uspešna le, če dobiček ne bo njihov edini cilj. Podjetja, ki imajo jasen cilj, pridobijo večji tržni delež, v povprečju pa rastejo tudi trikrat hitreje od tekmecev.

 

Trajnostni razvoj je osredotočen tudi na zaposlene

V prihodnosti bodo mala in srednja podjetja zagotovo posvečala več pozornosti zdravju in dobremu počutju zaposlenih. Prednosti, ki jih lahko ponudijo podjetja z mislijo na dobrobit zaposlenih, so na primer:

  • prilagodljivejši delovni čas,
  • več dela na daljavo,
  • ugodnosti za mentalno zdravje svojih zaposlenih (npr. svetovanje ali naročnine na aplikacije za samopomoč) in
  • ugodnosti za fizično zdravje zaposlenih.

👉  Preberite še, kako fizično zdravje vaših zaposlenih lahko podprete s kolektivnim zavarovanjem.

Podjetje mora izkazovati zaupljivost in agilnost

Občutek, da jim zaposleni ne zaupa, povzroči, da so manj produktivni – pravi dve tretjini (68 %) zaposlenih v različnih državah po svetu. Ker je delovna sila vse bolj razpršena, si bodo morala podjetja odločneje prizadevati, da bodo zaposlenim bolj zaupala, in jim nuditi več prožnosti. Z napredkom digitalne tehnologije sta namreč delo in življenje vse tesneje prepletena. Spodbujanje odprtega dialoga bo spodbudilo kulturo zaupanja in spoštovanja osebnih meja.

Uspešna podjetja se hitro prilagodijo na spremenjene okoliščine, pa naj gre za prilagoditev poslovnih modelov, izdelkov, storitev ali načina dela. Podjetja, ki znajo hitro sprejeti prave odločitve, so večinoma uspešnejša od svojih tekmecev, izhaja iz raziskave podjetja McKinsey.

Delo od doma je več kot zgolj modna muha

Od začetka pandemije se je uporaba orodij za sodelovanje, na primer rešitve za spletne sestanke, povečala za 44 %. Leta 2021 je orodja za sodelovanje uporabljalo 80 % zaposlenih, v prihodnosti pa bo ta odstotek še višji. Dejstvo je, da je delo od doma bolj trajnostno od vsakodnevne vožnje na delo, saj so prevozna sredstva manj v rabi. Poleg tega zaposlenim omogoča, da delovni čas prilagodijo svojim potrebam, kar prinaša lažje usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja.

👉  Hibridni model dela smo uvedli tudi v zavarovalnici Generali! Preberite, koliko časa smo z deloma na daljavo vrnili zaposlenim.

 

Vloga natečaja SME EnterPRIZE za trajnostni prehod Evrope

SME EnterPRIZE je nagradni natečaj o trajnostnem poslovanju za mala in srednje velika podjetja. Kot strateška pobuda Skupine Generali:

  • ustvarja evropsko platformo, ki omogoča večjo vidnost trajnostnim malim in srednjim podjetjem,
  • spodbuja razpravo o pomenu trajnosti za mala in srednja podjetja ter izvaja tudi raziskavo o tej temi,
  • nagrajuje najboljše trajnostne prakse in tako navdihuje mala in srednja podjetja ter podjetnike, da razvijajo trajnostne poslovne modele na področjih okolja, zaposlenih, družbe in skupnosti.

Prvič je bil organiziran l. 2021 ob 190. obletnici Generalija in poteka v več evropskih državah. Izbrana podjetja z najboljšimi poslovnimi praksami v vseh državah, ki jih bodo izbrale mednarodne žirije, pa se lahko predstavijo na zaključnem dogodku v Bruslju.

 

Spoznajte junake trajnosti

Odkrijte SME EnterPRIZE, strateško pobudo Skupine Generali, ki med evropskimi malimi in srednje velikimi podjetji spodbuja sprejemanje trajnostnih poslovnih modelov.

Spoznajte natečaj in nagrade