NAJBOLJŠE ZAVAROVANJE
JE TVOJE RAVNANJE

05.04.2017 | 3 min branja | Avto , Prosti čas

Prihaja čas za mopede in skuterje

Ob omembi besede moped ali skuter veliko ljudi pomisli na svojo mladost, na prve samostojne kilometre v prometu, svobodo, prvi pravi »izpit« in še mnogo drugih reči, povezanih z mopedi. Nekdaj so bili najpogostejši tomosovi avtomatiki in t. i. šestke, danes je trg preplavljen z najrazličnejšimi modeli z vseh koncev sveta. Klasičnim mopedom so se pridružili še manjši skuterji in druge izpeljanke koles z motorjem, ki so odlična rešitev za vsakodnevne vožnje po mestu in okolici. Ne pozabite pa, da morajo biti od 1. maja 2017, tudi zavarovani in registrirani.

Zakaj so mopedi in skuterji kul in na kaj morate kljub vsemu paziti

Mopedi so se z razvojem tehnologije in svežim oblikovalskim vetrom hitro spremenili v prevozno sredstvo, po katerem posega vedno več ljudi. Moped je idealen za mestne ulice, za pot v službo in skoke po vsakodnevnih opravkih. Razlogov za to je več:

  • mopedi so okretni in enostavni za vožnjo, 
  • so lahki in ne zavzamejo veliko prostora,
  • imajo nizko porabo goriva (približno 2 litra na 100 km),
  • na njem se lahko peljeta dva potnika (odvisno od oblike sedeža),
  • dovoljenje za kategorijo AM lahko opravite pri starosti 15 let,
  • kategorija AM je že vključena v dovoljenji kategorij A in B. 

Previdno po kolesarski stezi in cesti

Hitrost mopeda sicer ne presega 50 km/h, a včasih je tudi to v mestni prometni gneči prehitro. Na mopedu ste v primerjavi z avtomobili zelo ranljivi, obenem pa predstavljate resno nevarnost za kolesarje in pešce. Mopedi z manjšimi kolesi so v določenih okoliščinah manj stabilni, še posebej na mokri cesti in v ovinkih. Tudi pri vožnji z mopedom se morate držati mopedom namenjenih površin, kar pločniki zagotovo niso. Z mopedom se lahko vozite po kolesarski stezi, kolesarskem pasu ali kolesarski poti. Na področjih, kjer takšnih površin ni, pa je vožnja dovoljena tudi ob desnem robu vozišča. Predvsem pa nikoli ne pozabite na varnost – čelada je obvezna, ne glede na to, da greste le do konca ulice in nazaj, moped pa mora biti tehnično brezhiben!

Avto ali moped?

Razvoj mopedov je poleg sodobnega videza in privlačnih oblik prinesel tudi večjo varnost, izboljšane vozne lastnosti, čistejše motorje in preprostejšo uporabo. Moped je tako odlična zamenjava za avto, še posebej, če je dan lep, če se morate odpeljati le nekaj kilometrov skozi mesto in lahko vse, kar potrebujete, spravite v nahrbtnik ali torbo za čez ramo. 

Po prvem maju zavarovanje in registracija obvezna

Področje koles z motorjem se pospešeno ureja tudi na področju zakonodaje. Ena od slabosti mopedov je ta, da včasih zelo hitro dobijo novega lastnika, še posebej, če je stari lastnik pozabil na ključavnico. Druga pomanjkljivost je bila množica mopedov, ki so bili brez registrskih oznak in sklenjenega zavarovanja, kar je v prometu povzročalo različne težave. Danes je področje veliko bolje urejeno, pomembne novosti pa prinašajo tudi najnovejša zakonska določila.

Vsi mopedi, pri katerih trajna nazivna moč pogonskega motorja ne presega 4 kW in konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, morajo biti po 1. maju 2017 registrirani. Registrirate jih lahko že od aprila naprej, pred registracijo mopeda pa morate skleniti tudi obvezno zavarovanje avtomobilske odgovornosti (AO). Mimogrede, ker vas lahko tudi moped pusti na cedilu, je priporočljivo skleniti še Avto asistenco. Ne pozabite, da registracijski postopek od vas zahteva tudi dokazilo o izvoru in lastništvu.

Visoke globe za tiste, ki se požvižgajo na zakon

Vsem lastnikom, ki ne bodo imeli sklenjenega obveznega avtomobilskega zavarovanja, grozi globa 500 EUR, enako tudi tistim, ki vozijo neregistrirano vozilo. Kdor po prenehanju veljavnosti zavarovalne pogodbe v času veljavnosti prometnega dovoljenja ne bo odjavil vozila iz prometa in vrnil registrskih tablic, pa bo za povrh tudi v prometnem prekršku.

Osebna odgovornost tudi za nezavarovano vozilo

V primeru nesreče z nezavarovanim mopedom lastnik oziroma voznik nezavarovanega vozila za nastalo škodo odgovarja osebno in neomejeno z vsem svojim premoženjem. Slovensko zavarovalno združenje (Škodni sklad) izplača vsem oškodovancem pripadajoče odškodnine, nato pa ima skladno z veljavno zakonodajo od lastnika oziroma povzročitelja prometne nesreče pravico zahtevati povračilo celotnega izplačanega zneska odškodnin, povečanega za morebitne nastale stroške skupaj z obrestmi.

Že poznate kasko zavarovanje motorja?

Zavarujte svoj motor v primeru nepredvidenih dogodkov.

Preberite več