NAJBOLJŠE ZAVAROVANJE
JE TVOJE RAVNANJE

22.02.2016 | - min branja |

Tudi robniki lahko poškodujejo vaš avto

Robniki so najpogostejši način fizične nivojske razmejitve dveh površin. V prometu sta z robniki ločena vozna površina oziroma cesta ter pločnik, ki je namenjen pešcem. Robniki so lahko postavljeni tudi z namenom varnega parkiranja, saj preprečujejo premikanje vozila, ščitijo pa tudi zelene površine in podobno. Njihovo sporočilo je torej jasno: čez robnik se z avtom ne sme!

 

Čez robnike se ne vozi, razen …

Tudi v primeru robnikov obstajajo izjeme. Včasih je treba zapeljati čez robnik oziroma z robniki ločeno površino. Če gre za dovoz, so robniki na tistem mestu seveda znižani. Posebna primera, v katerih lahko ali morate zapeljati čez robnik, sta:

  • parkiranje,
  • ustavljanje zaradi okvare ali nesreče.

Nekatera parkirna mesta so zarisana pol-pol, torej tako, da je, gledano vzdolžno, pol parkirnega mesta na cesti, pol pa na pločniku. Če ste se zapletli v prometno nesrečo ali se vam je pokvaril avto, ga boste morali prav tako zapeljati na pločnik in na ta način sprostiti promet. Pri tem morate biti še posebej pozorni, če motor vozila ne deluje in je treba avto čez robnik potisniti na roke, saj v takih primerih pogosteje pride do poškodb pnevmatik in podvozja.

Kako zapeljati čez robnik?

Še preden se lotite premagovanja ovir, kakršna je robnik, morate pomisliti na to, kaj se z vozilom pri tem dogaja, in na nekaj možnih posledic. Pri vožnji čez robnik so najbolj obremenjene pnevmatike, nosilne roke, amortizerji in drugi deli podvozja. Pri visokih robnikih na avto delujejo tudi velike torzijske obremenitve, še posebej, če čez robnik zapeljete diagonalno in z le enim kolesom. Višina robnika je lahko nevarna tudi za »trebuh« vozila, če z njim podrsate po robu. Zato se je treba robnikov lotiti z veliko premisleka:

  • Če se da, zapeljite čez robnik čim bolj pravokotno nanj.
  • Robniku se približajte počasi, se s pnevmatiko naslonite nanj in nato postopoma dodajajte plin. Pazite, da boste na robnik zapeljali s celo gumo.
  • Če motor ne deluje in morate avto potisniti čez robnik, nikar ne jemljite »zaleta«, saj lahko presekate pnevmatiko, poškodujete platišče ali kakšen drug del podvozja. V takem primeru je najbolje, da pred robnik položite desko ali kaj podobnega, kar ublaži prehod na robnik.
  • Preverite, da ni robnik morda previsok za vaš avto, sicer lahko poškodujete odbijač, pragove, izpušno cev in druge dele, ki so na spodnji strani vozila.
  • Posebno previdnost zahteva vožnja z robnika, kjer sta v nevarnosti spodnji del sprednjega odbijača ter izpušni lonec in odbijač zadaj. Preverite višino robnika in višino svojega avtomobila ter previsa spredaj in zadaj.
  • Pozimi so lahko robniki skriti pod snegom, presenetijo pa v trenutku, ko skušate z nekaj zaleta parkirati na zasneženem parkirnem mestu.

Zavarujte se pred posledicami srečanj z robniki

Podobne poškodbe, kot jih povzročijo robniki, so lahko tudi posledica trčenja z drugimi ostrimi višinskimi prehodi na cestah: tračnicami na železniških prehodih, dvignjenimi ali udrtimi pokrovi jaškov, rešetkami za meteorne vode in podobnim. Zato vam svetujemo sklenitev zavarovanja Kasko AS, predvsem pa bodite pozorni na tovrstna cestna presenečenja. Želimo vam srečno vožnjo in veliko brezskrbnih kilometrov.