NAJBOLJŠE ZAVAROVANJE
JE TVOJE RAVNANJE

25.03.2024 | 7 min branja | Življenje

Osebna blagovna znamka – kaj to je in kako ustvarite svojo?

Samozavestno mlade dekle zadovoljno pije kavo - zavedanje, da ima dobro osebno znamko, ji pomaga na karierni poti.

Osebna blagovna znamka lahko vsakomur koristi na karierni poti, ne glede na branžo, starost ali karierne cilje. Ključ do uspešne osebne znamke je v avtentičnosti in doslednosti, zato je pomembno, da najprej odkrijete svoje odlike in jih nato tudi pravilno predstavite. Preberite, kaj osebna znamka zajema in česa ne ter spoznajte, kako si lahko začnete graditi svojo.

 

Kako veste, ali potrebujete osebno znamko?

Vam je znana katera od naslednjih situacij?

  1. Ste strokovnjak na svojem delovnem področju, s primerno izobrazbo in obsežnimi izkušnjami. A ob prijavi na delovno mesto, ki popolnoma ustreza vašim izkušnjam in veščinam, potencialni delodajalci za vas ne pokažejo nobenega zanimanja.
  2. Poznate svoje področje dela in veste, da bi na delovno mesto prinesli veliko energije in strasti, a vendar vas delodajalci spregledajo, ker nimate dovolj izkušenj.
  3. Veste, da imate odlično poslovno idejo, a imate občutek, da investitorji ocenjujejo vas, ne vaše ideje, in vedno pobegnejo. 

Prav tako mnogi verjamejo, da je osebna znamka pomembna samo za posameznike v določenih poklicih, kot so trženje ali zabavna industrija, a v resnici lahko močna osebna znamka koristi vsakomur, ne glede na poklic.

Osebna znamka lahko naredi pomembno razliko

Te in mnoge druge situacije se lahko prej razpletejo v vaš prid, če imate opredeljeno svojo osebno znamko. Osebna znamka vam pomaga ustvariti močan vtis in utrditi vašo vrednost na trgu, npr.:

  • pri iskanju nove zaposlitve, saj lahko bolj izstopate med kandidati in ustvarite boljši prvi vtis;
  • pri napredovanju v karieri, saj omogoča, da so vaše kompetence in dosežki lažje opaženi;
  • pri mreženju in grajenju poslovnih odnosov, saj ljudje raje sodelujejo z osebami, ki jih navdušijo in jim zbudijo zaupanje; ter
  • pri pridobivanju strank ali poslovnih priložnosti, če ste samostojni podjetnik ali freelancer.

Nadvse konkurenčen trg dela in vsak dan večje število strokovnjakov, ki iščejo boljše delovne priložnosti, so današnja realnost. Osebna znamka je pravi način, da boste dosegli najbolj zaželene zaposlovalce na svojem področju dela.

Sledite nasvetom, ki bodo okrepili vaš strokovni profil, da bo izstopal iz množice!

 

Čas je za krepitev osebne znamke

Povečajte svoje možnosti za nove poslovne in karierne uspehe! Poleg izkušenj in izobrazbe bo vaša lastna osebna znamka poskrbela, da boste izstopali na trgu dela. Potencialni zaposlovalci ali investitorji vas bodo opazili in obenem bolje spoznali.  

Osebna znamka predstavlja torej način, kako svetu predstavljate sebe in svoje vrednote, znanje ter veščine.

A pozor! Imeti osebno blagovno znamko ne pomeni, da o sebi ustvarimo neresnično sliko na družbenih omrežjih (ali, nenazadnje, v vašem življenjepisu). Prav tako osebna znamka ni samopromocija brez vsebine, ki vaše trditve podkrepi.

Osebno znamko predstavlja kombinacija vaše osebnosti, spretnosti in izkušenj, ki jih imate in želite predstaviti drugim, tako na profesionalnem kot osebnem področju. Učinkovita osebna znamka vam bo pomagala izstopati v množici, se mrežiti, privabljati priložnosti in lahko pomembno vpliva na to, kako vas dojemajo drugi. Vključuje vse, od spletne prisotnosti na različnih družbenih omrežij do načina komunikacije in vedenja ter vam lahko da tudi smernice za dodatna znanja ali veščine, ki jih morate usvojiti.

👉  Morda vas zanima tudi: Kako uspeti v ekonomiji na poziv?

 

4 koraki do vaše osebne blagovne znamke

Ustvarjanje vaše osebne blagovne znamke bo verjetno trajalo nekaj časa in zahtevalo nekaj samorefleksije, a ne pozabite, da čas, ki ga porabite zase, nikoli ni  zavržen.

1. korak: Po čem izstopate in kaj želite?

Izkaz vaše neponovljivosti in unikatnosti je zaželen. Pomembno je, da prepoznate in zapišete svoja ključna znanja, prednosti in talente. To je temelj za izgradnjo vaše osebne znamke.

Razmislite o svojih ciljih in vrednotah. Določite, kaj želite doseči in kaj so vaše osnovne vrednote. Prepoznate svoje edinstvene veščine in strasti. Razmislite lahko o naslednjih vprašanjih:

  • Kaj me loči od drugih in kaj me v življenju resnično navdušuje in izpolnjuje?
  • Kaj bi želel početi v prihodnosti, na katerem področju se vidim in zakaj?
  • S čim pri trenutnem delu prinašam podjetju ali ekipi dodano vrednost? Na kaj sem najbolj ponosen?
  • Katere moje lastnosti mi pri delu najbolj pomagajo? Kako se kažejo v praksi?
  • Na katerem področju si želim, da me drugi prepoznavajo kot strokovnjaka?
  • Po čem se razlikujem od drugih (npr. sodelavcev, prijateljev, znancev)?

Pomembno je, da odgovore na zgornja vprašanja oblikujete in združite v »zgodbo« - pri opisovanju lastnih dosežkov in vedenj se ne osredotočajte samo na povzemanje dobro zvenečih pridevnikov, ampak jih skušajte prikazati s konkretnimi primeri in situacijami iz svojih izkušenj. Na ta način boste izstopali iz množice, se približali poslušalcu in povečali verjetnost, da si vas zapomnijo.

👉  Še študirate? Zakaj ne bi z gradnjo svoje osebne znamke začeli že na fakulteti in si tako zagotovili naskok pri iskanju prve zaposlitve? Preverite, kaj lahko za svojo kariero naredite še v času študija.

2. korak: Uredite oziroma ustvarite svojo spletno pojavnost in postanite vidni

Danes, ko spoznamo nekoga novega, običajno informacije o njem poiščemo tudi na spletu. To počnejo tudi kadroviki, vodje in morebitni investitorji, ki si skušajo ustvariti celostno podobo o vas. Naj vaša spletna podoba navija za vas!

Uredite svoje kanale na družbenih omrežjih. Za poslovne potrebe se vsekakor osredotočite na Linkedin, a ne pozabite na to, kakšen vtis dajete na ostalih socialnih omrežjih kot so Facebook, Instagram, X ali TikTok. Predstavljajte si, da vaš potencialni delodajalec na Linkedinu bere, kako pomembno vam je ekipno delo in pomoč sodelavcem, na TikToku pa gleda, kako se norčujete iz starejših sodelavcev.

Vzpostavite svojo spletno stran. Lastna spletna stran danes ni noben bav-bav, omogoča pa vam, da se predstavite na inovativen in drugačen način. Pri tem sta vam lahko v pomoč platformi Squarespace ali Wix.

Ustvarite svoj blog. Dobri blogi so danes še vedno dobro obiskani. Nenazadnje prav ta trenutek berete blog. Z rednim objavljanjem strokovnih vsebin utrjujete svoj ugled poznavalca področja. Obenem je tu prostor za predstavitev vaše inovativnosti in novih idej. Potencialni in zaželeni zaposlovalci bodo prepoznali tudi vašo sposobnost pisnega izražanja. Portfelj in blog lahko vzpostavite tudi na Linkedinu in si tako olajšate delo.

👉  Svojo pojavnost na spletu tudi dobro zaščitite. Z res močnimi gesli boste preprečili, da bi vam nepridipravi vdrli v vaše profile in vašim znancem pošiljali viruse ali zavajajoča oziroma potencialno škodljiva sporočila.

3. korak: Sodelujte v skupnosti

Spletne skupnosti, forumi, skupine na družbenih omrežjih, konference, profesionalna srečanja v živo ... vse to so odlične priložnosti, da navežete nove in koristne stike, da izkažete svoje strokovno znanje in dokažete, da dobro sodelujete in delite znanje.

Ne pozabite niti na delitev dobrih praks, pomembno pa je tudi, da včasih vprašate za nasvet – ko ga seveda potrebujete. Pogovorite se lahko z bivšimi sodelavci, ki poznajo in cenijo vaše znanje.

Tako si boste odpirali možnosti, da vas potencialni delodajalci opazijo ob različnih priložnostih in vas kar sami povabijo na razpisana delovna mesta.

4. korak: Napišite dober življenjepis

Mlad moški se ukvarja s fotografijo in ima med fotografiranjem oddih za ogled narajenih fotografij.

Ko  boste naleteli na zanimiv razpis prostega delovnega mesta, je čas za pripravo privlačnega in iskrenega življenjepisa. Vaš življenjepis naj odkrito predstavi vaše sposobnosti in izkušnje. Če ste v preteklosti nekje urejali pošto, ne pišite, da ste skrbeli za vhodno komunikacijo člana uprave. Lahko pa napišete, da ste se na delovnem mestu izkazali z natančnostjo in doslednostjo.

Priporočamo tudi, da življenjepis prilagodite posameznemu razpisanemu delovnemu mestu. Poudarite oziroma višje uvrstite tiste veščine, ki jih iščejo (in jih resnično imate).

Poleg vsebine ne pozabite tudi na vizualni prikaz življenjepisa – s pripravo estetskega življenjepisa ste na dobri poti, da pri delodajalcu ustvarite pozitiven prvi vtis. Raziskave so namreč pokazale, da si kadroviki v povprečju vzamejo zgolj 6 sekund, da pogledajo posamezen življenjepis in si ustvarijo mnenje.

Pri oblikovanju življenjepisa vam lahko pomagajo različne predloge, ki jih najdete na spletu, a v prvi vrsti naj bo vaš življenjepis pregleden in razumljiv. Razen seveda, če se prijavljate na kakšno umetniško delovno mesto.

👉  Kaj pa, če vas ne zanima redna zaposlitev, temveč želite stopiti na svojo poslovno pot? Preberite, kako pustiti službo in postati samozaposlena (mamica).

 

Za konec: naj bo vaša blagovna znamka osnovana na iskrenosti

Za gradnjo lastne blagovne znamke je pomembno, da je

  • zanimiva za ljudi okoli nas (morebitni delodajalci, investitorji ali drugi ljudje, ki se jim želimo predstaviti),
  • avtentična in iskrena (da izhajamo iz tega, kar resnično smo in kaj je za nas značilno) ter
  • konsistentna (bodimo pozorni na to, da ves čas predajamo enaka sporočila in enake vrednote).

Zapomnite si, da je skoraj vse, kar počnete na spletu, javno. Prijaznost, spoštovanje in profesionalnost naj bodo vaše vodilo v komentarjih na spletu in raznih strokovnih razpravah. Ne predstavljate se kot strokovnjak za temo, o kateri ste včeraj, ko ste prebrali en članek, slišali prvič. Ne kopirajte vsebine s spleta in je predstavljajte kot svoje znanje. In nenazadnje: naj vam umetna inteligenca služi kot pomočnik, ne kot jedro vašega znanja.

 

 

Želite prebirati več podobnih vsebin?

Pridružite se prejemnikom naših novic in bodite obveščeni o novih objavah.

Pridružite se