NAJBOLJŠE ZAVAROVANJE
JE TVOJE RAVNANJE

20.11.2020 | 3 min branja | Prosti čas , Zdravje

Zakaj je zajtrk res najpomembnejši obrok dneva?

Družina pri zdravem slovenskem zajtrku

Hiter ritem življenja od nas zahteva, da smo nenehno v pogonu in običajno se nam že navsezgodaj zjutraj nekam mudi. Čeprav je zajtrk pregovorno najpomembnejši obrok v dnevu, ga prepogosto zanemarimo. Nekateri se zadovoljite s skodelico kave, drugi si poleg nje privoščite le rogljiček, spet tretji o hrani pred poldnevom niti ne razmišljate. A vse to so nezdrave življenjske navade, ki jih lahko hitro spremenite. Vse, kar potrebujete, je nekaj volje! Berite dalje in se prepričajte, zakaj morate zjutraj jesti kot kralj ter kako si lahko pripravite okusen in zdrav zajtrk.

Zakaj je pomemben zdrav zajtrk?

Koristi zajtrka so danes že dodobra raziskane. Zajtrk krepi um in duha, pozitivno vpliva na zdravje in splošno počutje ter vas napolni z energijo, ki jo potrebujete za uspešen dan. Zdrav zajtrk bo zaščitil vaš imunski sistem, povišal raven glukoze v krvi ter posledično umiril izločanje kortizola – stresnega hormona, ki vas zjutraj vrže iz postelje.

Nasprotno boste brez zajtrka manj produktivni in se boste slabše odzivali na stres. Če boste zajtrkovali redno, boste zgled tudi drugim članom vaše družine. Otroci, ki redno uživajo zajtrk, imajo nižji indeks telesne mase, boljšo koncentracijo in boljše kognitivne sposobnosti v primerjavi z otroci, ki ne zajtrkujejo.

Zdrav zajtrk pa pripomore tudi k bolj zdravim odločitvam glede ostalih obrokov v dnevu in vam s tem pomaga ohranjati zdravo telesno težo in dolgoročno pomaga pri zdravem življenjskem slogu, lepšem videzu in boljšem razpoloženju.

Kaj je zdrav zajtrk?

Zdrav zajtrk ne pomeni zapletenih jedi, ki zahtevajo ogromno znanja in truda. Zanj tudi ne potrebujete dragih ali eksotičnih sestavin. Raje se odločite za lokalno pridelano hrano in zaupajte svoji ustvarjalnosti. Kaj pa, če zjutraj enostavno zmanjka časa za pripravo zdravega zajtrka? Zdrav zajtrk lahko pripravite že v nekaj minutah. Zakaj si ne bi privoščili toasta z avokadom in začeli dneva z enim najbolj priljubljenih superživil? Ali pa okusne ajdove kaše z zelenjavo, ki spada med najbolj hranljiva živila? Enega najbolj zdravih zajtrkov - ovseno kašo - lahko namreč lahko pripravite že večer prej.

Zajtrk je priporočljivo pojesti najkasneje dve uri po tem, ko zjutraj vstanete. Ko pripravljate zajtrk, imejte v mislih, da mora ta obrok zadostiti od 15 do 25 odstotkom energije, ki jo porabite v dnevu, zato naj ne bo preskromen. Zakaj ne bi spekli čudovite živobarvne fritate, ki bo navdušila vse člane vašega gospodinjstva? Ali pa svoje domače presenetili s tradicionalnim slovenskim zajtrkom in se posladkali z medom slovenskih čebel na kruhu z maslom? Naredite iz zajtrka družaben dogodek in v vašem domu bo ves dan veselo.

Ideje za zajtrk

Tradicionalno: Slovenski zajtrk

Sestavine:

  • kruh
  • maslo
  • med
  • mleko
  • jabolko

Priprava:

Z ljubeznijo vsakemu članu v družini odrežite rezino kruha in jo nežno premažite z maslom. Zato nanj z mislijo na slovenske čebele namažite med. Postrezite s kozarcem mleka in opranim jabolkom.

Moderno: Vaniljeva ovsena kaša, pripravljena čez noč

Sestavine:

  • 1/3 skodelice grškega jogurta brez okusa
  • 1/2 skodelice ovsenih kosmičev
  • 2/3 skodelice nesladkanega mandljevega ali navadnega mleka
  • 1 žlica chia semen
  • 1/2 žličke vaniljeve kreme
  • ščepec soli
  • za sladkosnede: žlica medu

Priprava:
Zvečer vse sestavine zmešajte v skledi in preložite v kozarec, ki ga lahko zaprete. Tudi dobro opran kozarec za kumarice bo v redu. Zjutraj, oziroma vsaj 4 ure kasneje, odprite in si privoščite zdrav zajtrk.

Pridružite se prejemnikom naših novic.

Želite prebirati več podobnih vsebin?

PRIJAVITE SE