NAJBOLJŠE ZAVAROVANJE
JE TVOJE RAVNANJE

02.07.2020 | 5 min branja | Zdravje , Šport

Matjaž je posvet z ortopedom opravil prek video povezave

Lepo vreme nam ponuja več možnosti za gibanje in športne dejavnosti. A če pri tem nismo previdni, lahko hitro pride do nevšečnosti. Pogosto se zgodi, da po daljšem premoru želimo naenkrat nadoknaditi zamujeno. Naravnost s kavča se zapodimo na športne podvige in pri tem seveda presežemo svoje zmogljivosti.  

MATJAŽU SE JE BOLEČE KOLENO ZGODILO V »KORONA ČASU«

»Zaradi dela sem se popolnoma zasedel,« priznava Matjaž, ki je zanemaril svoj vsakodnevni tek. Čim pa je utegnil, si je obul športne copate in šel teč. »Žal sem pretiraval. Drugi dan sem imel eno koleno boleče in otečeno, drugo nekoliko manj. Poklical sem svojega zdravnika, ki mi je dejal, da bi me sicer napotil na ponovni pregled k ortopedu, vendar to v času epidemije koronavirusa ni mogoče.«

BOLEČINE V KOLENIH NISO PRENEHALE

Matjažu iz Nove Gorice so se težave s koleni vlekle dobro leto, zato je že pozimi opravil pregled pri specialistu ter slikanje z magnetno resonanco. Kljub bolečini je vedel, da se tudi tokrat pri teku ni huje poškodoval. Za prvo silo si je pomagal sam in si je koleni hladil z ledom. A čeprav je bilo malo bolje, so mu bolečine začele presedati. Ker ima sklenjeno zavarovanje Specialisti z asistenco, se je odločil, da bo poklical na klicni center zavarovalnice, Asistenco zdravje, in vprašal, če lahko kaj ukrene. Presenečen je izvedel, da ga bodo naročili na video posvet z ortopedom, ki ga bo »pregledal« na daljavo. Svetovalka ga je naročila na pregled že čez štiri dni.

VIDEO POSVET Z ORTOPEDOM O TEŽAVAH S KOLENI

»Koriščenje zavarovanja so mi omogočili v obliki video posveta z ortopedom dr. Bogdanom Ambrožičem. Izvid magnetne resonance, ki sem ga opravil že pred časom, sem mu pred pregledom poslal po e-pošti*. Z izvedbo pregleda na daljavo sem zelo zadovoljen. Dr. Ambrožič si je vzel čas za  pogovor in pregled mojega izvida. Preko kamere sem mu pokazal funkcionalnost svojih kolen. Dal mi je potrebne napotke in mi pojasnil vse, kar me je zanimalo. Tudi sicer se mi zdi posvet na daljavo odlična rešitev. Video posvet nadomesti osebni obisk pri specialistu, kadar ta ni nujno potreben. Pregledal me je vrhunski strokovnjak, jaz pa sem prihranil čas in vožnjo z bolečim kolenom.«
* Izvid je občutljivi osebni podatek, zato jih pred pošiljanjem ustrezno zaščitimo z geslom in zavarovancem omogočimo varno pošiljanje.

 

ŽELITE HITREJE K SPECIALISTU

5 PRIPOROČIL ZA ZAŠČITO KOLEN

1. Začnite postopoma
Če ste za dolgo časa zanemarili športne aktivnosti, nikar ne pretiravajte. Za telo in vaše sklepe bo bolje, če boste kondicijo znova pridobili postopoma in se tako izognili neljubim poškodbam.

2. Pravilna izvedba vaj
Z redno in pravilno vadbo okrepite mišice, ki skrbijo za stabilnost kolenskega sklepa. Posebej bodite pozorni pri počepih. Koleno pri počepu ne sme pogledati preko prstov na nogi, saj ob tem pride do prekomerne obremenitve sprednje križne vezi.

3. Nikar ne izpustite ogrevanja
Za vadbo si vzemite dovolj časa. Na začetku vadbe spravite svoje mišice na delovno temperaturo, razgibajte se in aktivirajte telo. Raztezne vaje vedno delajte na koncu.

4. Pijte dovolj tekočine
Ko premalo pijemo, se zmanjšata naša moč in vzdržljivost. Prav tako se poveča možnost krčev. Če bomo v telo vnesli dovolj tekočine, bo ovojnica, ki obdaja kolenski sklep bolje hidrirana, naša kolena pa bolje zaščitena. Skrbite za ustrezno raven magnezija in elektrolitov v telesu, še posebej v primerih intenzivnejše vadbe.

5. Pazite na telesno težo
Najbrž že sami veste, da odvečni kilogrami večajo pritisk na že tako obremenjena kolena. Če imate težave in bolečine, vam bo načrtovana izguba teže zagotovo olajšala simptome. Vendar, bodite previdni, strokovnjaki odsvetujejo naglo in ekstremno hujšanje. Za kurjenje odvečnih kalorij poskusite spremeniti prehrano in dodajte aktivnosti, ki ne obremenjujejo kolen.

Kdaj k zdravniku pri težavah s koleni

Nikar ne odlašajte z obiskom zdravnika, če opazite naslednje znake:
1. Ne morete premikati kolena.
2. Čutite močno bolečino.
3. Slišite pokajoč zvok in občutite »uhajanje« kolena.
4. Šepate.
5. Na mestu poškodbe imate hudo oteklino.

Zgodba je resnična, le nekatere podrobnosti (ime, kraj in podobno) so zaradi varovanja osebnih podatkov spremenjene.

Želite prebirati več podobnih vsebin?

Pridružite se prejemnikom naših novic.

PRIJAVITE SE