NAJBOLJŠE ZAVAROVANJE
JE TVOJE RAVNANJE

31.01.2019 | 3 min branja | Avto , Prosti čas

»Gumidefekt«! Kaj pa zdaj?

Verjetno se je zgodilo že marsikomu izmed nas, zjutraj še rahlo zaspani, se odpeljete proti službi in naenkrat se avto začne hecno zibati, izpod podvozja pa prihajajo čudni zvoki. Ustavite, zunaj seveda sneži ali dežuje, vi pa že malo zamujate v službo.  Izstopite iz avta in hitro ugotovite, da je ena izmed pnevmatik prazna, krivec za predrtje je manjši žebljiček, ki se je kot nalašč zapičil naravnost v sredino gume. 

»Gumidefekt«, kot ponavadi v najbolj neprimernem trenutku.

In kaj zdaj?

Prva naloga, ki ste jo že opravili je, varno ustaviti vozilo. Zavedati se morate, da je pri večji hitrosti prazna guma lahko velika težava, saj začne avto močno zanašati.

Zapomnite si, da morate v takih trenutkih reagirati hladnokrvno in premišljeno ter brez panike, saj panična reakcija lahko privede do nesreče.

Ko ste se enkrat varno zaustavili ob cesti, je postopek sledeč:

  1. Označite vozilo in sebe (prižgite vse štiri smernike, oblecite varnostni odsevni jopič, pravilno postavite varnostni trikotnik).
  2. Pripravite si vse potrebno za zamenjavo gume (poiščite rezervno gumo, dvigalko, orodje, zagozde, podlogo in podobno).
  3. Podstavite zagozde pod gumi, ki sta na nasprotni strani kot počena guma. Nato podstavite dvigalko na ustrezno mesto, ki je najbližje prazni gumi in jo malenkost dvignite, vendar naj bo guma še vedno trdno na tleh.
  4. Snemite okrasni pokrov (če je nameščen) in po sistemu križ-kraž (4 vijaki) ali zvezda (5 vijakov) odtegnite vijake, vendar jih ne odvijte do konca! Če se kateri od vijakov ne da odviti, ne skačite po ključu, pač pa uporabite vzvod in počasno povečevanje sile, sicer boste vijak zlomili.
  5. Z dvigalko dvignite vozilo, da se guma dvigne od tal oziroma toliko, da boste lahko namestili rezervno in se ne bo dotikala tal. Ni potrebe po dviganju avta pol metra visoko. Odvijte vse vijake do konca in snemite gumo.
  6. Namestite rezervno gumo, privijte vijake in jih s ključem (križ – kraž, zvezda) zategnite, vendar ne do konca. 
  7. Spustite gumo ter do konca zategnite vijake (spet brez skakanja po ključu). Preverite tlak v gumi. Namestite okrasni pokrov.
  8. Pospravite dvigalko in trikotnik, s križnim ključem pa boste čez nekaj sto metrov še enkrat preverili, če so vsi vijaki dovolj zategnjeni.
  9. Obiščite vulkanizerja.

Še nekaj uporabnih nasvetov

Priporočamo vam, da imate v avtu, kot dodatno opremo, vedno tudi odsevni telovnik. Le ta je na moč dobrodošel, kadar na cesti hodite okrog avta v temi, mraku ali megli, naj vas ostali vozniki opazijo čimprej! Morda še niste pomislili, da bi za vsak slučaj imeli v prtljažniku tudi podlogo za na tla, ki vam bo prihranila umazane hlače, rokavice pa umazane roke.

Večkrat preverite tlak v vseh gumah, pa na rezervno prav tako ne pozabite! Zapeljite se do najbljižje bencinske črpalke, to vam bo vzelo samo nekaj minut, lahko pa vam prihrani tudi kar nekaj dragocenega časa živcev.

Če ste kupili novo vozilo je priporočljivo, da že takoj v navodilih pogledate, kje so dvigalka, orodje in rezervna guma (v prtljažnem prostoru ali pod vozilom?). Ima vozilo rezervno gumo ali poseben komplet za popravilo predrte gume?

Poskrbite za Avto asistenco

Kjerkoli in kadarkoli boste z avtomobilom obstali na poti, vam na pomoč priskoči Avto asistenca.

Preberite več