NAJBOLJŠE ZAVAROVANJE
JE TVOJE RAVNANJE
23.04.2020 | 4 min branja | Podjetje
Kaj lahko mali podjetnik naredi za svoje kupce?
Ob vsakodnevnih izzivih in preprekah so se majhna podjetja v času epidemije spopadla tudi s prekinitvijo poslovanja. Situacije je bila ekstremna, a lekcije, ki jih je prinesla, imajo veliko vrednost za vse mlade podjetnike, ki želijo ostati v stiku s svojimi strankami in izboljšati komunikacijo tudi v času preizkušenj. S pomočjo podjetnice Nine Gaspari, smo zbrali pet koristnih napotkov, ki pomagajo podjetjem in hkrati rešujejo težave njihovih naročnikov.
Bodite aktivni, obveščajte svoje stranke
Zapleti ali celo pretresi se bodo v poslu vedno dogajali. Ne boste se jim mogli izogniti, ključno pa je, da svoje stranke seznanite, kaj se dogaja z vašim podjetjem. Stranke želijo vedeti, kaj in kdaj lahko pričakujejo od vas. V času ustavitve javnega življenja, na primer, so bile najpomembnejše informacije ali poslujete (ali kdaj boste ponovno pričeli) in kako ste dosegljivi. Obvestilo s pogostimi vprašanji, ki ga dodate na svoje spletno mesto, je najhitrejši način, da svojim strankam posredujete informacije, ki jih iščejo v kritičnih situacijah. Zapišite, ali ste začasno zaprti, oziroma opravljate zdaj dostavo po pošti ali na dom? Delujete morda z omejenim delovnim časom, na katero številko naj vas pokličejo?
Če veste, da na primer nekaterih naročil ne boste mogli izvesti pravočasno, svoje stranke čim prej obvestite o težavah, ki jih predvidevate pri izpolnjevanju naročil. Marsikdo je odvisen od drugih dobaviteljev in se v času prekinjene dobave iz objektivnih razlogov sooči s pomanjkanjem zalog, ki jih potrebuje za izdelavo izdelkov ali opravljanje svojega dela. Zagotovo bodo imele stranke razumevanje za zamik pri dobavi ali rezervaciji storitve, če se bodo lahko pripravile vnaprej.
Olajšajte poslovanje z vašim podjetjem in popestrite ponudbo
Izhajati iz potreb stranke je vedno prava taktika za podjetje. Če ponazorimo s primerom: v času ustavitve javnega življenja so se tudi kupci soočali s posledicami krize in pazili na svoje izdatke. Mnoga podjetja svojim strankam niso mogla ponuditi dodatnih popustov, a na voljo so imela številne druge možnosti. Ponudila so na primer plačilo na obroke, možnost predplačila, darilne bone ali kartice. Nekatera so celo prilagodila svojo ponudbo. Na primer z združitvijo dveh izdelkov ali storitev ali povezovanjem s kakšnim drugim podjetjem. Nekatere slaščičarne in cvetličarne so na primer skupaj ponudile dostavo torte in šopka na dom.
Nasvet iz časa krize: Poslovna ideja bo lahko uspešna tudi, ko bo krize konec.
»Zdaj je res pravi čas za to, da se vprašamo, kako lahko pomagamo svojim strankam. Morda lahko postavimo spletno trgovino ali pa vsaj delček svojega poslovanja prestavimo na splet. Kljub vsem preprekam smo lahko solidarni, pogumni in naredimo korak naprej - zase in za svoje stranke,« poudarja Nina Gaspari, podjetnica in učiteljica joge, ki tudi sama uvaja veliko sprememb v delovanje svojega podjetja. Njenim nasvetom za majhne podjetnike lahko prisluhnete na spletnem dogodku v okviru pobude #Najboljše zavarovanje je tvoje ravnanje.
Ponudite koristne vsebine
Koristna vsebina je vedno odličen nasvet. Majhni podjetniki morda nimajo vzpostavljene spletne strani. Zato pa lahko do svojih kupcev ali naročnikov dostopajo prek družbenih omrežij, kot sta Facebook ali Instagram. Na razpolago je nešteto možnosti. Lahko jim ponudite koristne napotke v zvezi s svojimi izdelki in storitvami ali zanimive vsebine, ki jim bodo pomagale odpraviti kakšno njihovo težavo. Enostavna gesta je na primer, da pošljete po e-pošti preprost seznam svojih storitev, na katerem lahko stranke preprosto obkljukajo, kar potrebujejo. Uvedete lahko e-novice, ponudite članstvo v klubu, na svojih družbenih omrežjih izobražujete, objavljate video vsebine, delite svoje izkušnje. Marsikomu bodo prišle prav, novo pot do svojih strank pa lahko ohranite tudi v prihodnje.
Če ne boste vprašali, ne boste vedeli
Ne glede na to, da vsako podjetje najbolje ve, po katerih izdelkih ali storitvah ima največje povpraševanje, so se potrebe strank spričo te ali one okoliščine morda spremenile. Tako so imeli naročniki vaših storitev ali vaši kupci zaradi ustavitve javnega življenja mogoče drugačne težave in druga vprašanja kot običajno. Ugotavljanje potreb strank se morda zdi zapleteno, a če ne vprašamo, ne bomo vedeli.
Vprašajte svoje stranke, kaj potrebujejo ta trenutek, kako se jim lahko prilagodite.
»Če boste poznali njihova pričakovanja, boste hkrati lažje oblikovali tudi svoje načrte za prihodnost. Pišete jim lahko po e-pošti, uporabite lahko spletno anketo ali zastavite kratko nagradno vprašanje na družbenem omrežju,« pravi podjetnica Nina Gaspari.
Priložnost, da se predstavite tudi osebno
Mali podjetniki na spletu večinoma predstavljajo svoje izdelke, opisujejo storitve. Njihovi naročniki le redko izvedo, kdo stoji za blagovno znamko, ki jo kupujejo. Če boste opisali svojo podjetniško zgodbo, predstavili svoje sodelavce in člane svoje družine, bo tudi vaša storitev ali izdelek pridobil osebno noto. Predstavite lahko ovire na svoji poti in pojasnite, kako ste jih premagali. Takšne izkušnje so dragocene in morda komu pomagate najti rešitev, na katero ni niti pomislil. To je tudi naložba za prihodnost. Vsakdo se raje obrne na nekoga, ki ga pozna, ima podobne izkušnje in mu je nenazadnje s svojo zgodbo predstavil pot za premagovanje preprek.
Takšnih izzivov na podjetniški poti, s katerimi se srečujejo podjetja danes, ni mogel predvideti nihče. Proti tveganjem v običajnem življenju pa se lahko zaščitimo in zavarujemo. Več o najpogostejših nevarnostih in rešitvah, ki so jim izpostavljena podjetja, si lahko preberete tukaj. Katera zavarovanja pa so najbolj primerna prav za vaše podjetje, se prepričajte s pomočjo konfiguratorja zavarovanj.
Je vaše podjetje zaščiteno pred največjimi tveganji?
Rešite kratek vprašalnik in prejmite nasvete, kako zaščititi premoženje vašega podjetja in več.
Pridobite oceno tveganj