Družbeno odgovoren delodajalec
Temeljni in podporni ukrepi
Certifikat Družbeno odgovoren delodajalec vključuje 9 temeljnih ukrepov in 7 podpornih ukrepov, ki so zavezujoči. Poglejmo podrobneje, katere ukrepe zajema.
Temeljni ukrepi
Temeljni ukrepi na področju Organizacijsko upravljanje
- Zaveza vodstva družbeni odgovornosti.
- Poročanje o družbeni odgovornosti.
Temeljni ukrepi na področju Usklajevanje zasebnega in poklicnega življenja
- Možnost prilagoditve delovnega procesa zaradi skrbstvenih obveznosti zaposlenega.
- Spodbujanje in zagotavljanje spoštovanja zasebnega življenja zaposlenih.
Temeljni ukrepi na področju Organizacijska kultura in razvoj kadrov
- Interni akt o delovnih razmerjih in sodelovanju z zaposlenimi.
- Merjenje zadovoljstva zaposlenih.
Temeljni ukrepi na področju Zdravje in varnost pri delu
- Sodelovanje zaposlenih pri oblikovanju politike VZD in pri presoji aktivnosti.
- Operativen in aktualen načrt za Promocijo zdravja na delovnem mestu.
Temeljni ukrepi na področju Okolje
- Sistem ravnanja z viri.
- Analiza vplivov organizacije na okolje.
Podporni ukrepi
- Komuniciranje z zaposlenimi.
- Komuniciranje z zunanjimi javnostmi.
- Mnenjske raziskave med zaposlenimi na izbranem področju certifikata.
- Izobraževanje vodij na izbranem področju.
- Obveščanje deležnikov (zaposlenih) o neposrednem kontaktu z izvajalcem za morebitne pritožbe.
- Vodstveni pregled.
- Tim ali pooblaščenec za družbeno odgovornost.
V okviru certifikata DOD je opredeljenih še pet dodatnih podpornih stebrov z naslednjimi ukrepi.
Steber Organizacijsko upravljanje
- Programi izobraževanja o družbeni odgovornosti za vse zaposlene..
- Korporativno prostovoljstvo.
- Identifikacija deležnikov.
- Izboljševanje / inovacije v delovnem okolju.
- Strategija družbene odgovornosti.
- Cilji trajnostnega razvoja.
- Dodatne bonitete za povečanje socialne varnosti zaposlenih.
- Imenovanje ambasadorjev / promotorjev družbenih odgovornosti.
- Uveljavitev in širitev notranjega lastništva zaposlenih.
Steber Usklajevanje zasebnega in poklicnega življenja
- Otroški časovni bonus.
- Dodatni dan letnega dopusta za vsakega otroka do 12 let in otroka, ki potrebuje posebno nego in varstvo.
- Novoletno obdarovanje otrok.
- Obdaritev novorojenčkov zaposlenih ob rojstvu.
- Počitniška ponudba za šoloobvezne otroke.
- Obvezna strokovna praksa.
- Izobraževanje/informiranje za novozaposlene na področju usklajevanja dela in družine.
- Dodatni dnevi letnega dopusta.
- Izobraževanje za starše / partnerje.
- Hišni ljubljenčki v prostorih delodajalca.
Steber Organizacijska kultura in razvoj kadrov
- Spodbujanje pisanja razumljivih internih aktov in pravilnikov.
- Uvedba oglasne deske, kjer se zapiše kdo kaj potrebuje ali kdo kaj podari.
- Interni akti o delovnih razmerjih in sodelovanju z zaposlenimi.
- Spodbujanje pohval in zahval posameznim zaposlenim.
- Skrb za prenos znanja – različne oblike mentorstva.
- Programi raznolikosti in vključenosti.
- Obdarovanje zaposlenih (rojstni dnevih zaposlenih, nagrade za druge priložnosti).
- Uvajanje in promoviranje novih načinov in oblik dela.
- Medgeneracijsko sodelovanje.
- Merjenje zadovoljstva zaposlenih.
- Upoštevanje socialnih kompetenc pri izbiri in napredovanju vodstvenega kadra.
Steber Varnost in zdravje pri delu
- Načrtovanje delovnih mest po ergonomskih načelih.
- Obvladovanje vseh prisotnih stresorjev v podjetju.
- Sklopi izobraževanj s področja psihosocialnih vidikov dela.
- Oblikovanje individualnega načrta za vrnitev na delo po dolgotrajni bolniški ali porodniški odsotnosti (s poudarkom na VZD).
- Uporaba ergonomskih mišk in podlag.
- Aktivni odmor z razgibalnimi vajami.
- Sveže sadje.
- Program odvajanja od kajenja.
- Psihološko svetovanje in pomoč.
- Ponudba za “zimzelene in ranljive”.
- Neobvezni preventivni zdravstveni pregledi.
- Časovni konto za zdravniške preglede.
- Postavitev trim steze.
- Klub pešačev.
- Dobro počutje žensk v obdobju menopavze.
- Možnost stoječega oziroma sedečega opravljanja dela pred računalnikom.
- Spodbujanje telesne dejavnosti z organizacijo ali s sofinanciranjem vadb.
Steber Okolje
- Zdrava, zelena in prijazna pisarna.
- Spodbujanje pitja vode iz pipe in zmanjševanje porabe plastike.
- Poslovanje brez papirja.
- Službeno kolo.
- Službeni avtomobili.
- Energetska učinkovitost.
- Vključevanje okoljskih meril za dobavitelje.
Organizacijsko upravljanje
Z ukrepi organizacijskega upravljanja poleg cilja izboljšanja družbene odgovornosti podjetja in dviga zavedanja o pomenu družbene odgovornosti zaposlenih, zasledujemo tudi cilje, s katerimi bomo povečevali pozitivne vplive na naše širše okolje oz. skupnost.
Področje Organizacijskega upravljanja vključuje 9 ukrepov.
- Ukrep 1: Program izobraževanja o družbeni odgovornosti za vse zaposlene
- Ukrep 2: Zelena, zdrava in prijazna pisarna
- Ukrep 3: Spodbujanje pitja vode iz pipe in zmanjševanje porabe plastike
- Ukrep 4: Poslovanje brez papirja
- Ukrep 5: Programi raznolikosti in vključenosti
- Ukrep 6: Službeno kolo
- Ukrep 7: Službeni avtomobili
- Ukrep 8: Korporativno prostovoljstvo
- Ukrep 9: Upoštevanje socialnih kompetenc pri izbiri in napredovanju vodstvenega kadra
Medgeneracijsko sodelovanje
Medgeneracijsko sodelovanje temelji na medgeneracijskem učenju, ki zagotavlja prenos, izmenjavo znanja in izkušenj na področju dela ter solidarno pomoč med generacijami. Razumemo ga lahko tudi kot izmenjavo izkušenj in spoznanj, druženje, učenje, pomoč ene generacije drugi, ustvarjanje, ohranjanje in širjenje socialne mreže, sodelovanje z izobraževalnimi ustanovami, pomeni pa tudi izkazovanje pozornosti, hvaležnosti, pohvale in zahvale ... Nenazadnje nam omogoča in zagotavlja nove načine in oblike dela.
Področje Medgeneracijsko sodelovanje vključuje 9 ukrepov:
- Ukrep 1: Spodbujanje pisanja razumljivih internih aktov in pravilnikov
- Ukrep 2: Uvedba oglasne deske, kjer se zapiše, kdo kaj potrebuje ali kdo kaj podari
- Ukrep 3: Vzpostavljanje sodelovanja z izobraževalnimi ustanovami
- Ukrep 4: Spodbujanje pohval in zahval posameznim zaposlenim
- Ukrep 5: Skrb za prenos znanja – različne oblike mentorstva
- Ukrep 6: Izvajanje delavnic za zaposlene za poznavanje različnih generacij in individualnih različnosti
- Ukrep 7: Obdarovanje zaposlenih ob upokojitvi, jubilejne nagrade ter nagrade za druge priložnosti
- Ukrep 8: Uvajati in promovirati nove načine in oblike dela
- Ukrep 9: Medgeneracijsko sodelovanje (»Kje babica, dedek, mamica in očka delajo«)
Usklajevanje zasebnega in poklicnega življenja
V zavarovalnici Generali se zavedamo pomembnosti usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja sodelavcev, zato smo skupaj z zaposlenimi vedno v iskanju novih rešitev in ukrepov, s katerimi lahko dodatno izboljšamo naše delovno okolje in ga skupaj naredimo bolj prijetnega.
Izbrani ukrepi za lažje usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja zaposlenih so:
- Ukrep 1: Otroški časovni bonus
- Ukrep 2: Dodatni dan letnega dopusta za vsakega otroka do 12 oz. 18 let
- Ukrep 3: Novoletno obdarovanje otrok
- Ukrep 4: Obdaritev novorojenčkov zaposlenih ob rojstvu
- Ukrep 5: Počitniška ponudba za šoloobvezne otroke
- Ukrep 6: Štipendije in obvezna praksa za otroke zaposlenih
- Ukrep 7: Zdravniški časovni bonus
- Ukrep 8: Dodatni dnevi odsotnosti z nadomestilom plače in dodatni dnevi letnega dopusta
- Ukrep 9: Tematika usklajevanja zasebnega in poklicnega življenja v letnih razgovorih
- Ukrep 10: Izobraževanje za starše / partnerje
- Ukrep 11: Izobraževanje / informiranje za vodilne o usklajevanju dela in družine
- Ukrep 12: Razvoj socialnih veščin za vodilne
- Ukrep 13: Tim za usklajevanje zasebnega in poklicnega življenja
Varnost in zdravje pri delu
Zagotavljanje varnosti in zdravja pri delu je zakonska obveznost delodajalca, ki vključuje tudi promocijo zdravja na delovnih mestih. Z ukrepi v tem zavihku to nadgrajujemo z osveščanjem zaposlenih o raznovrstnih preventivnih dejavnostih za preprečevanje različnih zdravstvenih težav, ob tem pa zaposlene vzpodbujamo, da se aktivno vključujejo v aktivnosti za krepitev zdravja tako znotraj delovnega časa, kot v njihovem prostem času. Osebni pristop, prilagajanje delovnega mesta zaposlenemu, izboljševanje delovnih pogojev na delovnih mestih in informiranje zaposlenih na področju zdravja na delovnem mestu zvišuje produktivnost in zadovoljstvo zaposlenih pri delu in v življenju nasploh.
Področje Varnost pri delu vključuje 13 ukrepov, ki so na kratko opisani v nadaljevanju.
- Ukrep 1: Načrtovanje delovnih mest po ergonomskih načelih
- Ukrep 2: Obvladovanje stresorjev v podjetju
- Ukrep 3: Sklopi izobraževanj s področja psihosocialnih vidikov dela
- Ukrep 4: Oblikovanje individualnega načrta za vrnitev na delo s poudarkom na VZD
- Ukrep 5: Uporaba ergonomskih mišk in podlag
- Ukrep 6: Prilagajanje dela invalidom, zaposlenim z začasnimi zdravstvenimi omejitvami
- Ukrep 7: Aktivni odmor z razgibalnimi vajami
- Ukrep 8: Sveže sadje, zelenjava, ekotržnice
- Ukrep 9: Program odvajanja od kajenja
- Ukrep 10: Psihološko ali psihoterapevtsko svetovanje in pomoč
- Ukrep 11: Ponudba za starejše in ranljive zaposlene
- Ukrep 12: Preventivni zdravstveni pregledi
- Ukrep 13: Spodbujanje redne telesne rekreacije zaposlenih
Certifikat Družbeno odgovoren delodajalec
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.