Varno na cesti v jutranjih gneči

Jutranje razmere na cestah

Jutranje prometne konice so še posebej stresne, ker ne samo, da se nam mudi v službo, pogosto smo tudi neprespani in nezbrani, ker v glavi delamo seznam stvari, ki jih moramo postoriti čez dan in razmišljamo ali bo dovolj časa za vse te opravke. Spodaj si poglejte nekaj nasvetov kako čim majn stresno in varno skozi vsakodnevne jutranje zastoje na cesti.

Ali ste vedeli:
Ko je na enem prometnem pasu več kot 1.800 vozil, lahko nastane delni ali popolni zastoj.
Na vpadnici iz Štajerske traja tako obdobje zjutraj v povprečju uro in 20 minut.
V jutranji konici je na posameznih odsekih več kot devet tisoč vozil.
Nižja omejitev hitrosti povečuje pretočnost prometa.

1. Preden odidete od doma.

Nič ni hujšega kot jutranja panika, ki ustvari stresen tempo, kateri potem traja skozi cel dan in nam že zjutraj pokvari razpoloženje, zaradi katerega se nam zdi, da je vsaka situacija še bolj stresna. Da se izognete jutranjemu hitenju si vse potrebno pripravite že zvečer, kar vam bo zjutraj prihranilo precej časa.
- Pripravite vse potrebne sestavine za hiter zajtrk.
- Že večer prej si pripravite kosilo ali malico za na pot oz v službo.
- Preverite vremensko napoved in si pripravite oblačila.
- Načrtujte pot, preverite morebitne zapore cest, vračunajte zastoje in si pustite dovolj časa za rezervo.
- Nekaj časa eksperimentirajte s časom odhoda, da si postavite idealen časovni okvir - da prispete pravočasno in da je pot časovno najkrajša.
Preden odidete od doma imejte vsaj hiter zajtrk. S praznim želodcem boste v prometnem zastoju še bolj razdraženi in nezbrani.

Ali ste vedeli:
Ljubljana je med 627 evropskimi mesti po zastojih uvrščena na 208. mesto. v Ljubljani smo vozniki lani v povprečju podaljšali čas potovanja zaradi zastojev za 9 odstotkov, kar pomeni 21,2 ure letno – največ v jutranjih prometnih konicah.
Vir: Inrix

2. Ko ste na poti
Počasno premikanje v koloni, nenehno zaviranje, konstantno ustavljanje in speljevanje pomeni, da morate biti še bolj zbrani in pripravljeni na nepredvidljive situacije. Zato:
- vzdržujte zadostno varnostno razdaljo (zaspani možgani imajo še nekoliko daljši reakcijski čas),
- imejte konstantno hitrost, izognite se hitrim pospeševanjem in zaviranjem, saj je oseba za vami prav tako »jutranja«, utrujena in mogoče še nezbrana,
- nastavite si svojo najljubšo glasbo za sprostitev. Če v avtu niste sami, čas izkoristite za pogovor s svojimi najbližjimi.

V naslednji povezavi, pa si poglejte še kako lahko vašo varnost v prometu bistveno povečate z uporabo različnih asistenčnih varnostnih sistemov v avtomobilu.

Želimo vam zadovoljna jutra in predvsem varno pot.

__