Na kolo za zdravo telo

Varno kolesarjenje

S KOLESOM SE PRIDE DLJE -> Ali ste vedeli? Na kolesu lahko naredite do 4x večjo razdaljo kot peš ob enaki porabi energije!

V mestih, na podeželju ali gorskih poteh – povsod lahko v teh dneh srečamo kolesarje. Gibanje, svež zrak in veter v laseh v poletnih mesecih na kolo zvabijo tudi tiste, ki za prevažanje sicer raje izberejo avtomobil ali javni prevoz. Izzivi, s katerimi se na cesti srečujejo kolesarji so drugačni kot tisti, ki jih vsakodnevno premagujejo vozniki. Zato je pomembno, da so kolesarji na cesti še posebno pozorni. Poleg pešcev so namreč najbolj ogrožena in izpostavljena skupina udeležencev v prometu.

Kako poskrbeti za varnost na kolesu?

Prvi koraki se začnejo že preden se podate na pot.
-    Pravilno izberite kolo. Ključno je, da izberete pravi tip kolesa za vaše potrebe – naj bo to hibridno, mestno ali cestno. Kolo, ki ga vozimo, mora biti ustrezne velikosti, da ga lahko obvladujemo. Višino sedeža nastavimo tako, da pri sedenju z nogami dosegamo tla. Krmilo mora biti nastavljeno tako, da imamo obe roki rahlo pokrčeni. Ročki zavor morata biti take velikosti, da ju lahko brez težav stisnemo in ustavimo.
-    Poskrbite, da bo vaše kolo tehnično brezhibno. Redno in pravočasno ga servisirajte. Na daljših kolesarskih »turah« ne pozabite na najnujnejšo opremo za hitro popravilo.
-    Kolo mora imeti obvezno opremo – zvonec, sprednjo in zadnjo luč, odsevnike (zadnji rdeči, rumeni na pedalih ter bočni), prednjo in zadnjo zavoro. Priporočeno je, da obvezni opremi dodate tudi distančnik z odsevom, ščitnik verige, blatnike, ustrezne pnevmatike, sedež in ogledalo.
-    Primerno opremljen naj bo tudi kolesar! Varnostna čelada je obvezna za kolesarje do dopolnjenega 18. leta starosti, priporočamo pa, da jo nosijo tudi odrasli kolesarji. Vožnjo si olajšamo tudi s primernimi kolesarskimi ter zaščitnimi očali.
-    POZOR! Poskrbite za svojo vidljivost. Z opaznimi svetlimi oblačili in primerno opremljenim kolesom.

Na kaj moramo biti pozorni na cesti?

-    Upoštevajte cestno prometne predpise in razmere na cesti. Še bolj kot za voznike avtomobilov za kolesarje velja, da naj svojo vožnjo prilagodijo vremenskim razmeram (dežju, vetru, močnemu soncu) ter svojim sposobnostim.
-    Skrbno opazujte promet, predvidevajte ravnanje drugih udeležencev ter bodite pozorni na vozila, ki vas dohitevajo oziroma prehitevajo. Preden spremenite smer vožnje, se prepričajte, da to lahko storite varno. Pravočasno in odločno signalizirajte svoj namen drugim udeležencem v prometu. To je še posebno pomembno v križiščih. Če presodite, da je situacija nejasna, raje sestopite s kolesa in križišče prečkajte peš.
-    Vozite le po površinah, ki so namenjene kolesarjem ter označene s prometnimi znaki in talnimi označbami. Če je mogoče, vozite po kolesarski stezi, kolesarskem pasu ali poti in seveda v pravo smer vožnje. Če to ni mogoče, vozite ob desnem robu cestišča v smeri vožnje.
-    Med vožnjo ne uporabljajte mobilnih telefonov ali drugih naprav, ker motijo vašo pozornost. V primeru dežja uporabljajte pelerino in nikdar ne kolesarite z dežnikom v roki.
-    Če vozite v skupini kolesarjev, vozite drug za drugim in zgolj izjemoma, kadar je pot dovolj široka, vzporedno.
-    Med vožnjo držite krmilo z obema rokama! Ne prevažajte oseb ali predmetov, ki bi vas ovirala pri vožnji. Prtljago namestite na ustrezen nosilec ali košaro, oz. kolesarsko torbo.

_______________________________________________________________________________________________________
POZOR! Za vse člane GENERALI Cluba smo pripravili posebne popuste, s katerimi bo kolesarjenje še večji užitek:
-    15 % popusta ob nakupu Toprovih oblačil za prosti čas in
-    15 % popusta za vodeno kolesarsko doživetje IškAAdventure.

Več informacij je na voljo v katalogu ugodnosti.
________________________________________________________________________________________________________

Da bomo na kolesu res varni, pa poskrbi naše nezgodno zavarovanje z ustreznimi in inovativnimi kritji – za otroke, mlade, družine, klasično ali po meri.

Ali ste vedeli da…
Ko v našo dnevno rutino vključimo športno aktivnost, naša vsakodnevna produktivnost naraste za kar 23 odstotkov!

Kolesarjenje prinaša številne koristi. Ljudje, ki redno sedejo na kolo so v povprečju v boljši telesni formi kot deset let mlajši ljudje, ki ne kolesarijo. Kolesarjenje deluje kot preventiva pred boleznimi srca in ožilja, visokim krvnim tlakom, debelostjo in stresom. Ob enem kolesarjenje krepi celotno telo, pomaga pri prebavi ter težavah z nespečnostjo in je na voljo tudi tistim, ki imajo težave s sklepi. Je tudi eden izmed športov, ki posebno blagodejno vpliva na naše možgane in spomin.
Strokovnjaki pravijo, da zadostuje že 10 do 15 minut kolesarjenja na dan, zato je dovolj, da se s kolesom odpravimo po opravkih ali v službo.

Zato le hop na kolo! Izkoristite sončne dni, zavrtite pedala in odkrijte skrite kotičke Slovenije.
Naj bodo vaša potepanja s kolesom resnično varna in brezskrbna.

__