NAJBOLJŠE ZAVAROVANJE
JE TVOJE RAVNANJE

23.04.2020 | 3 min branja | Avto

Zimske, letne ali celoletne gume? Katere izbrati?

Zima nas slej ko prej sama prisili, da letne gume zamenjamo z zimskimi, spomladi pa mnogi ne občutijo tovrstnega priganjanja. O prednostih in slabostih zimskih, letnih in celoletnih gum je bilo prelitega že mnogo črnila. Avtomobilistični novinarji imajo svoje nasvete, za piko na »i« pa poskrbi svetovni splet, kjer lahko najdemo ogromno zapisov o tem, ali se lahko vse leto vozimo z zimskimi gumami ali ne. Kaj torej storiti? Odgovarja strokovnjak Martin Korelec, vodja servisa Pan-Jan, ki svetuje tudi: 
  • kako pravilno shraniti gume, 
  • kam z odrabljenimi gumami,
  • katere gume so primerne za SUV vozila. 
Zimske in letne gume se razlikujejo glede na trdoto materiala in globino ter vrsto (obliko) profila.

Zimske gume:

  • so namenjene uporabi v mrzlih in hladnih dneh, 
  • so mehkejše in imajo profil, prilagojen vožnji po snegu in snežni brozgi,
  • ostanejo sorazmerno mehke tudi pri nizkih temperaturah in lahko skupaj z ustrezno oblikovanim in dovolj globokim profilom zagotavljajo dober oprijem na podlagi (zaviranje). 

Letne gume:

  • so trše, saj jim pri mehčanju pomagajo višje temperature zraka in asfalta, 
  • imajo drugačen profil, ki ni namenjen snegu in brozgi, pač pa naj bi preprečeval akvaplaning v deževnem vremenu ter omogočal dober oprijem na suhem cestišču (krajša zavorna razdalja, dober oprijem v zavojih). 

Celoletne gume: 

  • so namenjene voznikom, ki naredijo malo kilometrov in 
  • v ekstremnih vremenskih razmerah, kot sta sneženje in poledica, avto pustijo doma. 

Menjava pnevmatik, da ali ne? 

Če pod vse skupaj potegnemo črto, nam hitro postane jasno, da so zimske gume za zimo, letne pa za poletje. Seveda nam je spet vsem razumljivo, da letne pozimi drsijo in za zimo niso primerne. Ko gre za uporabo zimskih gum poleti, pa niso vsi enakega mnenja. Nekateri jih pač vozijo, dokler se ne obrabijo do konca, saj s tem prihranijo en komplet letnih gum, čas pri vulkanizerju ter stroške menjave. Poleti se začnejo zaradi večjega deleža naravnega kavčuka zimske gume hitreje pregrevati, spremeni se njihova struktura in s tem njihove lastnosti, posledično pa se pospeši in poveča tudi njihova obraba. Poleg vsega naštetega se z zimskimi gumami poleti močno poslabša (beri: podaljša) zavorna pot. Testi so pokazali, da je pri hitrosti 50 km/h razlika med letnimi in zimskimi gumami približno meter ali dva, pri višjih hitrostih pa tudi do sedem metrov!

Pravilno shranjevanje gum

Skoraj vsi servisi, delavnice in vulkanizerji že za manjše doplačilo ponujajo shrambo gum. Tam bodo gume ali kompleti s platišči pravilno shranjeni, počakali na naslednjo sezono, izognemo pa se tudi neprijetnemu prekladanju, ponavadi mokrih in umazanih gum v avto, potem pa še doma na podstrešje ali v klet. Če to že delamo, moramo poskrbeti, da so gume shranjene pravilno, vselej v temnem suhem in hladnem prostoru. Gum ne zlagamo pokonci, ker se lahko pojavi deformacija in posledično neprijetno tresenje spomladi. Zlagamo jih eno na drugo, saj bodo tako najbolje počakale na naslednjo sezono. Pretopel prostor ali izpostavljenost sončni svetlobi jim tudi škodujeta. Pravilna shramba vpliva na življenjsko dobo pnevmatik, varnost in zanesljivost v vsakem vremenu, zato je še kako pomembno, kako shranite zimske gume poleti ali letne gume pozimi. Preverite seznam vulkanizerjev, kjer lahko gume menjate in shranite ceneje. 
 

Menjava že za 26,90 EUR

 

Kam z izrabljenimi gumami?

Po menjavi se vselej poraja vprašanje, kam lahko oddamo stare gume. Gume nikakor ne sodijo v naravo. Izrabljene gume lahko brezplačno pustite pri vulkanizerju, če ste pri njem kupili nove ali vsaj opravili menjavo. Lahko pa jih peljete tudi na deponijo oziroma zbirni center komunale, kjer jih do teže 50 kilogramov vzamejo brezplačno, kar pa pri večini vozil ni težava.

Kako izbrati pnevmatike za vozila SUV?

Kupci vozil SUV le redko zavijejo na neutrjene terene, kaj šele na brezpotja. Večina teh vozil ima samo bolj terenski videz, sicer pa je, kot že ime pove, športno terensko vozilo povsem vsakdanje vozilo, ki omogoča malo višji položaj za volanom, boljšo preglednost ter lažje izstopanje iz vozila in vstopanje vanj. Zato tudi gume niso bistveno drugačne od gum za ostala vozila, ki večino kilometrov naredijo po avtocesti. Kljub temu pa obstaja nekaj razlik. Vozila s štirikolesnim pogonom uporabljajo gume z višjo in tršo bočnico ter so primerne tudi za lažje terene, pesek in blato. Za bolj terenske gume pa veljajo tiste s še več profila. Več je profila, manjše so dovoljene končne hitrosti, občutno se povečata tudi glasnost ter poraba goriva, zato je najbolj priporočljivo uporabljati takšne ali podobne gume, kot jih je predvidel proizvajalec vozila.